شهرستان ها

اقیانوس اطلس زیر چتر نفوذ ناوگروه نیروی دریایی ارتش است

بوشهر- فرمانده پایگاه دریایی بوشهر گفت: جمهوری اسلامی ایران جزو محدود کشورهایی است که توانسته اقیانوس اطلس شمالی را زیر چتر نفوذ خودش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار دوم احسان نصیری ظهر شنبه در نشست با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار داشت: ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش از ۵۵ کشور و از کنار اکثر کشورهای اروپایی عبور کرد.

وی تصریح کرد: ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از ۳۳ روز دریانوردی و عبور از بسیاری از تنگه‌های جهان برای نخستین بار در تاریخ ایران و خاورمیانه و پس از ۴۵ هزار کیلومتر مسافت در بندر سن‌پترزبورگ روسیه برای شرکت در مراسم روز ملی روسیه پهلو گرفت.

فرمانده پایگاه دریایی بوشهر این عملیات را برگ زرینی در تاریخ جمهوری اسلامی و ارتش ایران اسلامی دانست و بیان کرد: این مهم با نگاه راهبردی و بر اساس منویات مقام معظم رهبری و تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی محقق شد.

وی تصریح کرد: این عملیات نیروی دریایی ارتش ایران اسلامی، صحنه نبرد برای دشمنان و آمریکایی‌ها پیچیده‌تر کرده است.

نصیری افزود: تا قبل آن آمریکا در خلیج‌فارس حضور نامیمون داشت و اکنون مجبور است ببینند که نیروی دریایی ارتش ایران می‌تواند در آب‌های بین‌المللی حضورداشته باشد و نکته ویژه این مأموریت این بود که این عملیات توسط ناوهای تمام ایرانی سهند و مکران انجام شد.

فرمانده پایگاه دریایی بوشهر خاطرنشان کرد: در این عملیات نیروی دریایی ارتش ایران اسلامی ۴۰۰ نیرو حضور داشتند که همه این نیروها دانش‌آموخته و آموزش‌دیده پس از انقلاب اسلامی بودند که نشان‌دهنده رشد و پویایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا