شهرستان ها

امام رضا (ع) اسوه فضائل و الگوی علمای اهل سنت و تشیع است

بوشهر- امام جمعه اهل سنت شهر عسلویه گفت: امام رضا (ع) اسوه فضائل و الگوی علمای اهل سنت و تشیع است.

شیخ ابراهیم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر امام رضا (ع) را الگویی برای امت اسلامی دانست و اظهار داشت: امام رضا (ع) از بزرگان دین مبین اسلام و از عوامل وحدت بخش و مورد توجه فریقین می‌باشند؛ طبیعی است که علمای اهل سنت و تشیع بیانات و سخنان این بزرگواران را سرلوحه امور خود قرار دهند زیرا آنان اسوه فضائل و بسیاری از برکات هستند.

وی افزود: اهل بیت رسول الله (ص) از مشترکات مهم، اسباب و عوامل وحدت در بین مسلمانان هستند، کتاب‌ها و روایات اهل سنت مملو از فضائل و مناقب آن بزرگواران است که از سویی سبب حب و دوستی بوده و از جهتی بی احترامی و اهانتی صورت نمی‌گیرد که در صورت چنین اتفاقی باید در دین آن فرد شک کرد.

امام جمعه اهل سنت عسلویه تصریح کرد: امام شافعی رحمت الله علیه می‌فرماید: «کسی که در نماز صلوات برآن ها نفرستد نماز او محسوب نمی شود».

وی بیان کرد: در جامعه کنونی باید امت‌های اسلامی با وحدت، انسجام و الگو گرفتن از سیره اهل بیت (ع) و خصوصاً امام رضا (ع) این شخصیت بزرگ و اسوه که شمایل و مناقب آن زبانزد عام و خاص است، با دشمنان اسلام و مسلمین مقابله کنند.

محمدی تاکید کرد: اکنون دشمن مذاهب اسلامی مشترک است؛ اولویت‌های مسلمانان وحدت و انسجام و دوری از تفرقه و اختلاف است زیرا هدف او شیعه و یا سنی نیست بلکه هدف ضربه زدن به اسلام و تضعیف مسلمانان است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا