شهرستان ها

امنیت ایران قابل الگوسازی برای سایر کشورها است

بجنورد-مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد با تاکید بر اینکه امنیت ایران به شکل مستقل ایجاد شده و اجاره ای نیست، گفت: امنیت جمهوری اسلامی ایران قابل افتخار و الگو شدن برای سایر ملت ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده عصر دو شنبه در جمع طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی به تبیین بیانات فرماندهی کل قوا در جمع دانش‌آموختگان نیروهای مسلح پرداخت و اظهار کرد: ویژگی مهم و متمایز امنیتی که نیروهای مسلح ایران اسلامی به ارمغان آورده‌اند این است که این امنیت یک امنیت عاریه‌ای نیست؛ بلکه امنیتی درون‌زا، متکی بر خود، مبتنی بر توان فکری و معنوی و عقلانیت انقلابی است.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد ادامه داد: ایران اسلامی در ۴۳ سال گذشته به گدایی امنیت نپرداخته است بلکه توجه دارد که استقلال در امنیت، زیرساخت اصلی استقلال در اقتصاد و فرهنگ است.

وی افزود: امنیت ایران اجاره‌ای نیست و اگرچه گاهی دچار لرزه‌هایی می‌شود اما این امنیت، قوی و مستقل بوده و قابل افتخار و الگوسازی، برای ملت‌های دیگر می‌باشد.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین ساختار و نقش نیروهای مسلح، چهار مؤلفه اصلی را برشمردند، گفت: امنیت آفرینی برای تأمین زیرساخت اساسی پیشرفت کشور، امنیت درون‌زا و بازدارندگی امنیتی مبتنی بر استقلال، خودکفایی در این عرصه و تلاش برای حفظ و تقویت آن ازجمله این مؤلفه‌ها است.

حجت‌الاسلام آزموده اقتدار متکی بر دو عامل مادی تجهیزات و امکانات و معنوی یعنی نیروی انسانی مؤمن، معنویت، اخلاق و روحیه توکل و توسل را از دیگر مؤلفه‌های مورد تأکید رهبری برشمرد.

مدیر مدرسه امام خامنه ای بجنورد با اشاره به اینکه محاسبه صحیح، دقیق و منطقی، متکی بر ایمان و برنامه‌ریزی و دشمن‌شناسی از دیگر مؤلفه‌های نیروهای مسلح است، گفت: گدایی امنیت به سبک امنیتی پوشالی که امروز کشورهایی مانند امارات دارند نه‌تنها هیچ فایده‌ای نداشته بلکه ضعف و زبونی را نیز در پی دارد.

وی در انتها تصریح کرد: همگان باید بدانند که مقابله ایران با این تهدیدها قطعی است و در صورت تکرار بازی‌های بچه‌گانه برخی دولت‌ها آنان به چاهی خواهند افتاد که برای دیگران کنده بودند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا