شهرستان ها

امیدواریم با اقدامات ارزشمند انجام شده شاهد کاهش درد مردم باشیم

قم- عضو جامعه مدرسین با اشاره به اجرای طرح بزرگ شمیم حسینی در آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع (ع) گفت:امیدواریم با اقدامات ارزشمندی که در قم انجام شده شاهد کاهش درد و رنج مردم باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در آئین آغاز چهاردهمین مرحله طرح شمیم حسینی که در آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع (ع) برگزار شد گفت: از سازمان اوقاف و ریاست این سازمان تشکر می‌کنم که چنین طرحی را اجرایی کرده‌اند، همچنین از مدیرکل اوقاف استان قم هم قدردانی ویژه‌ای داریم که طی این مدت، تلاش فراوانی در راستای خدمت‌رسانی به نیازمندان داشته‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) در روایتی می‌فرمایند «بهترین اعمالی که انسان می‌تواند انجام دهد، شامل رعایت انصاف در رابطه با مردم و همچنین مواسات بین خود و دیگران به معنای شریک کردن دیگران در اموال است.

وی با بیان اینکه در دورانی که شاهد شیوع کرونا و آسیب فراوان به برخی خانواده‌ها هستیم، هم انفاق و مواسات را دیده‌ایم و هم گاهی ایثار به عنوان حماسه‌ای جاودان خلق شده است افزود: به برکت سیره نورانی اهل بیت (ع)، پیروی از قرآن و آرمان‌های نورانی انقلاب و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، مواسات به عنوان فرهنگی عمومی نهادینه شده است.

آیت الله بوشهری تصریح کرد: اسلام دارای ابعاد گوناگونی است که گاهی به بخشی از ابعاد پرداخته‌ایم و بخشی دیگر را یا نشنیده‌ایم یا جدی نگرفته‌ایم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ابعاد عبادی، اخلاقی و انسانی اسلام گفت: از دیگر ابعاد اسلام می‌توان به سیاست، اقتصاد، فرد و اجتماع اشاره کرد، اگر کسی تنها به یک یا چند بعد بپردازد و زندگی خود را بر همین اساس سپری کند، دین خدا را نشناخته زیرا باید با تأسی به سیره نبوی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، همه ابعاد اسلام را بشناسیم و رعایت کنیم وگرنه اسلام ناقصی خواهیم داشت.

وی اسلام را به مثابه یک منشور کامل دانست و افزود: نمی‌توان یک ضلع این منشور را مد نظر داشت و دیگر ابعاد را نادیده گرفت.

آیت الله بوشهری با اشاره به بعد اجتماعی دین اسلام تصریح کرد: در روایات است که اگر کسی خود را در جرگه مسلمانان می‌داند ولی با آنها همراه و همدل نیست و در غم و شادی جامعه شریک نیست، نمی‌تواند خود را در اردوگاه اسلام بداند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رسول گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند تمام خلق عیال‌الله هستند و محبوب‌ترین خلق نزد خدای متعال، کسی است که نسبت به عیال او سود بیشتری برساند.

وی گفت: امیدواریم با اقدامات ارزشمندی که در قم انجام شده و در سایر استان‌ها هم به انجام رسیده، شاهد کاهش درد و رنج نیازمندانی باشیم که به ویژه در دوران حاضر، دچار مشکلات فراوانی هستند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه در قم و از محل عوائد موقوفات، ۱۹ میلیارد تومان طی سال گذشته به نیازمندان و مراکز درمانی کمک شده است تصریح کرد: لازم است اینگونه اقدامات توسعه یابد و آثار و برکات وقف فراگیر شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا