شهرستان ها

انس با کتاب در جامعه نهادینه شود

اردستان-‌امام جمعه اردستان گفت: مسئولان باید با برنامه ریزی صحیح تلاش کنند تا مردم اهل مطالعه و کتاب شوند و با این گنجینه معرفتی انس بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه اردستان، اظهار داشت: زنان و مردان باتقوا کسانی هستند که چه در آشکار و نهان از گناه دوری می‌کنند.

وی با اشاره به هشتم ربیع‌الثانی و ولادت امام حسن عسکری، افزود: امام حسن عسکری بعد از امام جواد (ع) از جوان‌ترین امامی است که توانست با همه مشکلات، دین جدش را حفظ کند.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: در روز دهم ربیع‌الثانی شهادت حضرت فاطمه معصومه (س) است که به تعبیر آیت الله بهجت ایشان عصاره اهل بیت است.

ده‌شیری با اشاره به ۲۴ آبان و سالروز رحلت علامه طباطبایی، تصریح کرد: علامه طباطبایی از مردان نیک‌اندیش و بلند همت روزگار بود، روز رحلت ایشان به عنوان روز کتاب و کتابخوانی نام گرفته است.

وی ادامه داد: امید می‌رود دوری از کتاب پایان یابد و مردم جامعه اهل کتاب و مطالعه شوند و به ویژه جوانان با کتاب که به تعبیر علامه طباطبایی یک گنجینه معرفتی است انس بگیرند.

امام جمعه اردستان با اشاره به ۲۵ آبان تصریح کرد: این روز به دلیل تشییع ۳۰۰ شهید در یک روز به نام حماسه و ایثار مردم اصفهان نامگذاری شده است که جلوه‌ای خاص دارد و در اردستان نیز در یک روز ۴۵ شهید تشییع شد.

دهشیری یادآور شد: شهید محمود جان‌نثاری که به عنوان شهید گمنام در اردستان دفن شده بود پس از ۳۹ سال با شناسایی و حضور خانواده این شهید در اردستان شور عجیبی ایجاد شد که نشان می‌دهد شهید زنده است.

وی در خصوص بیماری کرونا و واکسیناسیون تاکید کرد: انتظار می‌رود کسانی که هنوز واکسن کرونا را تزریق نکرده اند هر چه سریع‌تر اقدام کنند تا جامعه ما از این بیماری به طور کامل ایمن شود چراکه طبق نظر کارشناسان با واکسیناسیون تلفات بیماری کاهش می‌یابد.

امام جمعه اردستان تصریح کرد: در برگزاری مراسم‌های عزاداری اموات بر سر مزارها رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است، بایستی برای اموات صلوات و آیات قرآن خواند تا در آرامش باشد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا