شهرستان ها

انعقاد تفاهمنامه همکاری بین کمیته اردبیل امداد و حوزه علمیه

اردبیل- در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با مدیرکل حوزه‌های علمیه استان اردبیل، تفاهمنامه همکاری بین این ۲ نهاد به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین‌نژاد شامگاه چهارشنبه در دیدار با مدیرکل حوزه‌های علمیه استان اردبیل، اظهار کرد: با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های کمیته امداد و حوزه علمیه، تفاهمنامه همکاری بین این ۲ نهاد منعقد شد.

وی تصریح کرد: کاهش فقر، ارتقای باورهای فرهنگی، توسعه تعاملات اجتماعی و ایجاد اشتغال از جمله مفاد این تفاهمنامه است.

مدیرکل کمیته امداد اردبیل با بیان اینکه ارتقای سطح فکری و فرهنگی خانوار تحت حمایت همواره در اولویت برنامه‌های کمیته امداد است، گفت: می‌کوشیم سطح فکری و فرهنگی مددجویان را با ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی افزایش دهیم تا آنها راحت‌تر بتوانند در مسیر خودکفایی قرار گیرند.

حسین‌نژاد افزود: نقش مبلغان و مشاوران دینی در مددرسانی بسیار اهمیت دارد که تلاش بر این است تا بیش از پیش از ظرفیت حوزه علمیه استفاده کنیم.

وی تبلیغ و ترویج انفاق و احسان در جامعه را بسیار مهم توصیف کرد و ادامه داد: طلاب و روحانیون می‌توانند در این زمینه اقدامات گسترده‌ای را برای جریان‌سازی فعالیت‌های خیرخواهانه در جامعه به انجام رسانند.

در ادامه این دیدار مدیرکل حوزه‌های علمیه اردبیل نیز خاطرنشان کرد: همواره طلاب و روحانیون پیشقدم در رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان جامعه هستند.

حجت‌الاسلام مهدی نوروزی با بیان اینکه در کنار کمیته امداد برای رفع مشکلات و دغدغه اقشار آسیب‌پذیر هستیم، اضافه کرد: جریان‌سازی انفاق در جامعه یکی از نکات ضروری است که باید همواره نسبت به آن توجه داشت.

وی بیان کرد: معنویت اگر در جامعه جاری و ساری شود، آن گاه دید همه نسبت به فقرا تغییر می‌یابد تا با دستگیری از نیازمندان توشه‌ای بهتر در دنیا و آخرت برای خود تهیه کنند.

مدیرکل حوزه‌های علمیه اردبیل با اشاره به اینکه با همیاری و همکاری هر چه بیشتر باید مشکلات و مسائل پیش روی مددجویان را برطرف کنیم، گفت: امید است در قالب این تفاهمنامه به اهداف مورد نظر در ارتقای سطح فکری و فرهنگی مددجویان و همچنین اشتغال پایدار دست یابیم.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از انعقاد این تفاهمنامه، به مناسبت هفته وحدت و سالروز میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) و حضرت امام صادق (ع) بازدید از منزل مددجوی سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل به عمل آمد تا تمهیدات لازم برای رفع مشکلات معیشتی و مسکن مناسب برای این خانوار به کار گرفته شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا