شهرستان ها

انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت عاشورا است

اراک-امام جمعه اراک گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت عاشورا است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، اظهار داشت: پیام و فلسفه عاشورای حسینی دارای مضامین بلندی است که عزتمندی و اقتدار نظام اسلامی در دامان آن شکل گرفته است و این راه باید ادامه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) دارای پیام‌های اخلاقی و معنوی زیادی است که باید در عزاداری‌ها بیشتر به آنها پرداخت که از جمله مهمترین آنها امر به معروف و نهی از منکر است که ضرورت دارد برای نسل جوان و جامعه بیش از گذشته بازگو شود.

وی ادامه داد: آئین‌های محرمی باید بر پایه انتقال مفاهیم عمیق نهضت و پیام عاشورا و معرفی ابعاد قیام حسینی برگزار شود و از رفتارهای خرافی و فاقد مبنای علمی و واقعی پرهیز شود.

امام جمعه اراک اضافه کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا در ایام ماه‌های محرم و صفر ضمن برپایی عزاداری باشکوه برای حضرت سیدالشهدا (ع) آرمان‌ها و اهداف آن بزرگوار از قیام خونین عاشورا نیز برای اقشار مختلف مردم تشریح و تبیین شود.

وی با بیان اینکه ماه محرم ماه بیداری امت اسلام و آشنایی با فرهنگ ناب اسلام است، گفت: باید در کنار عزاداری برای سالار شهیدان، هدف آن بزرگوار از قیام خونین کربلا در جامعه تبیین شود.

دری نجف آبادی تاکید کرد: فرهنگ عاشورا سرمنشاء شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی به وسیله امام خمینی (ره) است و امام راحل با پشتیبانی ملت مؤمن ایران با این فرهنگ مقدس توانستند حکومت اسلامی بر پایه موازین قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع) را در جامعه نهادینه کنند و صیانت از آن نیز تنها با فرهنگ عاشورا امکانپذیر است و آحاد مردم و مسئولان باید به این مسئله مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به هوشیاری هیأت‌های مذهبی و مداحان نسبت به توطئه‌های دشمنان در جریان‌های انحرافی گفت: مداحان با رعایت آداب و توجه به محتوا، کیفیت را فدای کمیت نکنند.

امام جمعه اراک افزود: دنیای غرب نمی‌تواند آزادی را به معنای جسارت و توهین به مقدسات دین اسلام بداند و تمامی ادیان راستین قابل احترام هستند و اجازه داده نمی‌شود عده‌ای نادان با بی‌اخلاقی به ساحت مقدسات مسلمانان توهین کنند.

قرآن به تمام جهان آبرو داده است

وی تاکید کرد: قرآن به تمامی جهان آبرو داده و سند زنده پیامبر خاتم است و توهین به آن و دیگر مقدسات اسلام قابل بخشش نیست.

دری نجف آبادی با اشاره به برنامه هفتم گفت: توجه به مناطق حاشیه‌ای، سلامت و بهداشت، تکمیل بیمارستان ولی عصر (عج)، پرهیز از اسراف، ساده زیستی، قناعت و نقش‌آفرینی آحاد مردم در اهداف برنامه هفتم باید به خوبی دیده شود و در این رهگذر مسئولان به جای شعار باید در میدان عمل باشند.

وی افزود: برش استانی برنامه هفتم توسعه باید براساس ظرفیت‌های اقتصادی استان‌ها باشد و در صورت استفاده بهینه از ظرفیت‌های هر استان و برنامه‌ریزی‌های کارشناسی امکان دست‌یابی به رشد هشت درصدی وجود دارد.

امام جمعه اراک با اعلام روز چهارم و پنجم مرداد به عنوان روز اراک گفت: در روز چهارم مرداد مراسم باشکوهی در مصلی بیت المقدس و با حضور مسئولان استانی و عموم مردم برای هویت بخشیدن به استان آفتاب، هویت استان مرکزی و شهر امام برگزار می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا