شهرستان ها

انقلاب اسلامی قرآن را به جریان انداخت

کرج- نماینده ولی فقیه در البرز گفت: آموزش قرآن در قبل از انقلاب اسلامی در جامعه کم بود ولی یکی از ارزش‌های انقلاب اسلامی این است که در جامعه جریان قرآن را به راه انداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی بعد از ظهر سه‌شنبه در بزرگترین محفل انس با قرآن دانش آموزی جهان اسلام همزمان با سراسر کشور که در مصلای امام خمینی (ره) کرج برگزار شد، افزود: روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، ماه بندگی، عبادت و قرآن است و به روز جایزه در عید فطر نزدیک می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه آموزش قرآن در قبل از انقلاب اسلامی در جامعه کم بود ولی یکی از ارزش‌های انقلاب اسلامی این است که در جامعه جریان قرآن را به راه انداخت تا در زندگی از آن بهره مند شویم، خاطرنشان کرد: قرآن امام ماست و هرچه گفت باید براساس آن عمل کرد.

وی تصریح کرد: قرآن کتاب زندگی ماست و دستورالعمل‌هایی در دنیا و آخرت دارد البته هنوز قرآن در جامعه ما مهجور است و وقتی قرآن در جامعه زنده باشد که رفتار، جامعه و خانواده ما قرآنی باشد.

حسینی همدانی یادآور شد: رسول خدا (ص) در زندگی‌اش از قرآن استفاده می‌کرد و رفتار و اخلاقش قرآنی بود.

وی بیان کرد: قرآن برای همه امور و موضوعات زندگی «در سیاست، اجتماعی، مسائل خانوادگی، اخلاقی و اقتصادی» ما به صورت کلیات، جزئیات و یا تطبیق دستور دارد تا ما به عنوان شیعه ازآن استفاده کنیم و به‌کار ببریم.

وی یادآور شد: با قرآن انس بگیریم تا با تلاوت، گوش دادن و عمل به دستورات آن در دوزندگی دنیوی و اخروی از آن بهره مند شویم.

امام جمعه کرج با بیان اینکه خداوند به انسان عمر داده و یک سرمایه است، اضافه کرد: باید از عمر بر اساس ایمان و عمل صالح استفاده کرد تا این سرمایه را از دست ندهیم.

وی ادامه داد: دانش آموزان باید از این سرمایه برای درس خواندن و مهارت‌های زندگی و حرفه‌ای استفاده کنند و وقت خود را به بطالت سپری نکنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا