شهرستان ها

انهدام ۵۳ باند قاچاق و کشف ۱۰۳ تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

زاهدان – فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام ۵۳ باند سازمان یافته قاچاق مواد افیونی و کشف بالغ بر ۱۰۳ تن انواع مواد مخدر در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار احمد طاهری با تبریک سالروز ولادت با سعادت بزرگ بانوی دو عالم حضرت زینب کبری (س) و تبریک این روز به عنوان روز پرستار به مدافعان سلامت، اظهار داشت: مبارزه با قاچاق مواد مخدر و شناسایی باندها و سر شبکه‌های اصلی مواد مخدر از اولویت‌های مهم و اساسی پلیس سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: در این رابطه و در سال جاری با اشرافیت کامل و رصد اطلاعاتی پلیس بر فعالیت و تحرکات قاچاقچیان عمده مواد مخدر، ۵۳ باند سازمان یافته قاچاق مواد افیونی شناسایی و منهدم شد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای ۴ هزار و ۷۸۶ عملیات پلیسی علیه قاچاقچیان مواد مخدر، عنوان داشت: در این مدت ۱۰۳ تن و ۵۰۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی از باندهای بزرگ مواد مخدر کشف شد.

وی با بیان اینکه از مجموع عملیات‌های صورت گرفته ۱۰۷ عملیات توأم با درگیری تکاوران با قاچاقچیان مسلح بوده است، تصریح کرد: در این عملیات‌ها ۱۰ قاچاقچی به هلاکت و ۵۹ قبضه سلاح سبک و نیمه سنگین از آنان کشف و ضبط شد.

سردار طاهری اضافه کرد: با اقدامات به موقع تکاوران انتظامی استان علاوه بر کشف مقادیری زیادی سلاح و مهمات، تعداد ۵۷۴ دستگاه خودرو و موتورسیکلت از سوداگران مرگ نیز کشف و تعداد یک هزار و ۵۱۹ نفر خرده فروش مواد مخدر در محلات و نقاط مختلف استان دستگیر و به دستگاه قضائی معرفی شدند.

جمع آوری ۷ هزار و ۳۰ نفر معتاد متجاهر در استان سیستان و بلوچستان

وی به ساماندهی معتادین و جمع آوری ۷ هزار و ۳۰ نفر معتاد متجاهر در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهار داشت: افراد شناسایی شده برای طول درمان به مراکز بازپروری معرفی و تحت درمان هستند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به اقدامات پلیس در حوزه امنیت عمومی و مقابله با اشرار مسلح در سطح استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون دستگیری و هلاکت اشرار مسلح ۶ درصد، کشف انواع سلاح جنگی گرم و سرد غیر مجاز ۸ درصد و انهدام باندهای قاچاق سلاح و مهمات ۱۵ درصد رشد داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه هر گونه فعالیت مجرمانه از سوی اراذل و اوباش، خط قرمز پلیس است و انتظامی استان با شدت و به جد با این افراد که موجبات سلب آرامش مردم را فراهم می‌کنند برخورد می‌کند، عنوان داشت: با اقدام به موقع و مناسب پلیس در سال جاری با افزایش ۶۸ درصدی دستگیری اراذل و اوباش و رشد ۹ درصدی تیراندازی‌ها روبرو بوده‌ایم.

سردار طاهری به آمار کشف جرایم استان (سرقت) در سال جاری نیز اشاره کرد و اضافه کرد: در این مدت با جدیت سخت کوشان پلیس در سراسر استان کشف سرقت‌های عادی ۶ درصد، کشف سرقت‌های منزل و خودرو ۱۵ درصد، کشف سرقت‌های مسلحانه ۱۰ درصد، کشف سرقت‌های به عنف ۵ درصد، کشف موبایل قاپی و قاپ زنی ۲۵ درصد افزایش یافته است.

کشف ۸۰ درصد سرقت‌ها در استان سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۸۰ درصد مجموع کل وقوع سرقت‌ها کشف شده و شاخص مطلوبی در کل استان سیستان و بلوچستان داشته‌ایم، اظهار داشت: با تلاش کاراگاهان پلیس آگاهی در مرکز و شهرستان‌های استان در این مدت ۲۲ باند سرقت عادی ،۱۷ باند سرقت مسلحانه و ۱۰ باند سرقت به عنف شناسایی ومتلاشی شد.

وی در ادامه به برخورد با اخلال گران نظام اقتصادی، قاچاقچیان و محتکران کالاهای اساسی مردم اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری انواع کالای قاچاق شامل لوازم خانگی، پوشاک، وسایل جانبی موبایل و قطعات خودرو، روغن خوراکی، شیر خشک، سیمان، دام زنده و دارو به ارزش ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از متخلفان اقتصادی کشف و ضمن شناسایی مجرمان، افراد شناسایی و دستگیر شده به دستگاه قضائی معرفی شدند.

وی همچنین در ادامه به جرایم سایبری و رایانه‌ای در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و بیان داشت: در این مدت با افتتاح و راه اندازی مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا ۲۲ درصد وقوع جرایم رایانه‌ای و سایبری کاهش یافته است.

سردار طاهری ادامه داد: با اقدام تخصصی کارشناسان پلیس فتا بیش از ۹۹ درصد پرونده‌های تشکیل شده جرایم رایانه‌ای در این پلیس کشف شدند.

وی به موضوع افزایش اعتماد سازی مردم به اقدامات و فعالیت‌های گسترده پلیس در اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی اشاره نمود و تصریح کرد: تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در سال جاری و در ۸ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش یافته و مردم خدمات رسانی بیشتری را توسط پلیس دریافت کرده‌اند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به آمار حوزه رفع تصرفات اراضی ملی و برخورد با سودجویان اشاره داشت و افزود: در سال جاری ۵۵۶ هکتار از اراضی ملی و شهری به ارزش ۹ هزار میلیارد ریال از دست سودجویان و زمین خواران آزاد شد.

سردار طاهری ادامه داد: در سال جاری در حوزه تصادفات شهری و برون شهری با کاهش ۵ درصدی روبرو بوده‌ایم که امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌های متولی و دخیل در حوزه ترافیک شهری مشکلات اساسی پیش رو مرتفع و روز به روز شاهد کاهش خسارت‌های مالی و جانی تصادفات در استان باشیم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا