شهرستان ها

اهداء خون عوامل ساخت سریال «سنجرخان» در سنندج

سنندج ـ عوامل ساخت سریال «سنجرخان» در سنندج در حرکتی انسان دوستانه با مراجعه به مرکز انتقال خون این شهر اقدام به اهدا خون در این شرایط کمبود خون کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله مولودی از عوامل تولید و از بازیگران سریال تاریخی «سنجرخان» روز دوشنبه در جریان اهدای خون عوامل این سریال اظهار کرد: همزمان با سالروز رحلت رسول اکرم (ص)، عوامل ساخت سریال تاریخی «سنجرخان» امروز در حرکتی انسان دوستانه با مراجعه به مرکز انتقال خون شهرستان سنندج اقدام به اهدا خون در این شرایط کمبود خون کردند.

مولودی اظهار کرد: با توجه به کاهش شدید ذخایر خونی در کردستان، بسیاری از بیماران به شدت نیازمند خود هستند و عوامل سریال تاریخی سنجرخان برای فرهنگ سازی و دعوت مردم به این امر خداپسندانه در سازمان انتقال خون حاضر شدند.

وی افزود: از همه کسانی که شرایط اهدا خون دارند دعوت می‌کنیم که در این اقدام خیرخواهانه شرکت کنند.

کار تولید و فیلمبرداری این سریال در اردیبهشت ماه سال گذشته به کارگردانی محمد حسین لطیفی و تهیه کنندگی حسین جلالی در کردستان کلید خورد و به زودی از شبکه یک تلویزیون ایران پخش خواهد شد.

در این سریال تاریخی که به گوشه‌ای از مبارزات ضداستکباری مردم ایران به ویژه استان کردستان پرداخته شده است، بازیگران مطرح کشوری و استانی ایفای نقش می‌کنند.

محمود پاک‌نیت به عنوان حاکم سنندج، احمد نجفی به عنوان فرمانده قوای روس، جلیل فرجاد در نقش آیت‌الله شریعتمدار (یکی از روحانیون سنی منطقه)، پیام دهکردی در نقش خلیل‌خان برادر سنجرخان، علی اوسیوند پیشکارِ حاکم سنندج (آصف دیوان)، فاطمه شکری (ندیمه زنِ سنجرخان)، حمیدرضا نعیمی (رضا خان)، قطب‌الدین صادقی سردار رشید و همچنین حسن ترّقی (فیض‌الله خان)، شیما ملایی (زنِ سنجرخان)، لیلی سعیدی (زن خلیل‌خان)، سودا قنبری (سلطنت)، زاهد زندی (یدالله برادر دیگر سنجرخان) و تارا قبادی (زن دوم سنجرخان) به عنوان بازیگران بومی در این سریال تلویزیونی ایفای نقش کرده اند.

سایر عوامل این سریال علاوه بر تهیه‌کنندگی حسین جلالی و کارگردانی محمدحسین لطیفی عبارتند از سرپرست گروه کارگردانی امیرعباس لطیفی، مجید علی اسلام طراح صحنه، روح‌الله جعفر بیگلو مدیر صدابرداری، اکبر شهبازی مدیر فیلمبرداری و نورپردازی، مهدی مددکار مدیر تولید، کاوه ایمانی تدوین، محمدرضا نجفی امامی جلوه‌های ویژه کامپیوتری، شیرین شاهین منشی صحنه، محسن بابایی چهره‌پرداز و…

گفتنی است که سنجرخان وزیری، مشهور به سردار اکرم، در زمانی که روس‌ها مناطق مختلف ایران از جمله کردستان را اشغال کرده بودند، با آگاهی از عمق بحران و فشارهای زیاد اشغالگران، ابتدا با فرستادن نامه‌هایی به حاکم سنندج و کسب اجازه، درخواست اذن جنگ کرد و بعد از ناامید شدن از حمایت آنها، در آغاز کار، به جنگ با قشون انگلستان برخاست و با شکست انگلیسی‌ها، راه جنگ با روس‌ها برای او هموارتر شد. او با اتکا به نیروهای مردمی روستاهای اطراف سنندج، راهی میدان نبرد با روس‌ها شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا