شهرستان ها

اورژانس ۱۱۵ فرزند ناخواسته علوم پزشکی اصفهان

اصفهان –چالش‌های پرسنل اورژانس ۱۱۵ اصفهان اینبار به حذف شدن آنها از مزایای اضافه کاری دردانشگاه علوم پزشکی رسیده است، به گونه‌ای که کارکنان این بخش خود را فرزند ناخواسته علوم پزشکی می‌دانند.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها – مریم یاوری: نیروهای اورژانس ۱۱۵ اصفهان حدود یک سال و نیم است که طلایه دار کادر درمان در مدیریت بیماری کرونا هستند، مردانی که در آغازین روزهای ابتلای این بیماری که کمتر کسی جرأت رو به رو شدن با بیماران کرونا آن هم به دلیل ناشناخته بودنش را داشتند همواره پای کار ایستادند و هر روز با دست و پنجه کردن با مرگ بیماران مبتلا به کرونا را به مراکز درمانی منتقل می‌کردند. این رسالت همچنان ادامه دارد و پرسنل اورژانس ۱۱۵ همواره پا به پای کادر درمان برای مقابله با کرونا در میدان نبرد فعالیت می‌کنند.

هر چند در دوران شیوع کرونا جایگاه شغلی و حقوق و مزایای کادر درمان در اصفهان همانند دیگر نقاط کشور ارتقای قابل توجهی داشت اما آنچه از اظهارات نیروهای اورژانس ۱۱۵ اصفهان شنیده می‌شود همه حاکی از نامهربانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با این فرزندش دارد و به قول محمد یکی از پرسنل اورژانس ۱۱۵ اصفهان گویا دانشگاه ما را از خود نمی‌داند گویا فرزند ناخواسته و وصله ناجوری هستیم.!

او که بیش از هشت سال سابقه کار در اورژانس ۱۱۵ اصفهان دارد، به خبرنگار مهر می‌گوید: تاکنون این همه تبعیض را بین کادر درمان و نیروهای اورژانس ۱۱۵ در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شاهد نبوده‌ایم.

حذف هزینه غذا و لباس برای پرسنل ۱۱۵ اصفهان

این پرسنل اورژانس استان اصفهان نه تنها از حذف وعده‌های غذایی در ۲۴ ساعت شیفت و عدم پرداخت هزینه‌های آن طی ۱۷ ماه گذشته گلایه دارند، بلکه از عدم پرداخت هزینه‌های خرید لباس فرم اورژانس نیز سخن به میان آورده و اظهار می‌کند: حدود یک سال است که هزینه لباس را هم به ما نداده‌اند، من و برخی از همکاران خودمان لباس خریده و برچسب‌های روی لباسمان را از تهران سفارش می‌دهیم که برایمان ارسال کنند.

محمد همچنین از پرداخت دیرهنگام اضافه کاری پرسنل اورژانس اصفهان گلایه دارد و می‌گوید: حدود سه ماه است که اضافه کاری ما را پرداخت نکرده‌اند، کارانه از دی‌ماه ۹۹ تاکنون پرداخت نشده، حق مأموریت از فروردین ۹۹ تا کنون، حق غذا از آذر ۹۹ تا کنون، حق لباس از فروردین ۹۹ تاکنون، حق مسکن از فروردین ۹۹ تا کنون پرداخت نشده است.

مزایایی که برای پرسنل اورژانس ۱۱۵ در نظر گرفته نشد

او به جدیدترین نامهربانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با پرسنل اورژانس ۱۱۵ اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: به منظور قدردانی از عملکرد کادر درمان در برخی از استان‌ها دانشگاه‌های علوم پزشکی به ازای میزان اضافه کاری برای هر ساعت مازاد اضافه کاری در نظر گرفته‌اند که در این طرح نیز همچون بسیاری از طرح‌های دیگر پرسنل اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نادیده گرفته شده‌اند.

این پرسنل اورژانس اصفهان ادامه داد: در این طرح برای کادر پرستاری و مامایی دارای بیش از ۳۰ ساعت اضافه کار با کسری ساعات کار موظفی به ازای هر ساعت ۱۵ هزار تومان و برای پرسنل کمک پرستاری با ۵۰ ساعت اضافه کاری برای هر ساعت ۱۰ هزار تومان در نظر گرفته شده و برای پرسنل اورژانس ۱۱۵ در این زمینه هیچ مبلغی در نظر گرفته نشده و این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی قم این مزایا برای کادر اورژانس ۱۱۵ نیز اعمال شده است.

او اضافه می‌کند: ما کارکنان اورژانس ۱۱۵ اصفهان از این همه نامهربانی دانشگاه علوم پزشکی ناراحت هستیم و درخواست داریم که رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مطالبات بحق ما توجه داشته باشد.

علوم پزشکی قول داده پول غذا و لباس پرسنل را واریز کند

همچنین غفور راستین، رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان ضمن تائید شرایط نامطلوب نیروهای اورژانس در زمینه عدم پرداخت هزینه غذا و لباس به خبرنگار مهر می‌گوید: اما دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه اقداماتی را در دستور کار قرار داده و طی چند روز آینده این هزینه برای پرسنل اورژانس ۱۱۵ واریز خواهد شد.

وی در خصوص تشویقی کادر درمان و عدم در نظر گرفتن پرسنل اورژانس ۱۱۵ در این طرح نیز ابراز می‌کند: برای این امر نیز با دکتر کلیدری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نامه‌نگاری‌هایی را داشته‌ایم که قول اعمال این مزایا برای کادر اورژانس ۱۱۵ را نیز داده‌اند.

رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت فعالیت ۱۶۰ پایگاه اورژانس در استان اصفهان نیز ابراز می‌کند: در این زمینه باید توجه داشت که به دلیل کمبود نیرو و خودرو همچنان با تعطیلی روزانه بین هشت تا پایگاه رو به رو هستیم که برطرف کردن این چالش نیز در دستور کار قرار گرفته است.

دلیلی ندارد مزایای اضافه کاری را برای پرسنل ۱۱۵ در نظر بگیریم

همچنین آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که تا قبل از این به پرسنل اورژانس قول حل مشکلاتشان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن داده بود، به خبرنگار مهر می‌گوید: در نظر گرفتن این مزایا در اختیار رؤسای دانشگاه‌ها بوده است و دلیلی ندارد که پرسنل اورژانس را در این طرح قرار دهیم.

او ادامه می‌دهد: این مزایا را برای پرستاران در نظر گرفتیم چرا که برای مثال در یک بیمارستان تعداد تخت‌های بیمارستانی را از ۲۰۰ به ۲۵۰ تخت در نظر گرفته‌ایم که این امر بار مضاعفی را بر دوش پرسنل پرستاری وارد می‌کند.

اورژانس ۱۱۵ فرزند ناخواسته علوم پزشکی اصفهان

هزینه یکسال غذای پرسنل اورژانس ۴۰۰ هزار تومان است!

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه کادر اورژانس ۱۱۵ نیز که از روزی ۸ عملیات به ۲۲ عملیات رسیده‌اند، کار مضاعف انجام نمی‌دهند؟، ابراز می‌کند: همه کادر دانشگاه علوم پزشکی حجم کارشان افزایش یافته است و این دلیل نمی‌شود که برای هر بخشی مزایا در نظر گرفته شود.

او در خصوص چرایی عدم پرداخت هزینه غذای پرسنل نیز ادامه می‌دهد: هزینه پرسنل مبلغ ناچیزی است و سالانه مبلغ ۴۰۰ هزار تومان می‌شود که به زودی برای آنها پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

اورژانس اصفهان در آستانه انحلال

حجم فعالیت اورژانس ۱۱۵ در بحران شیوع کرونا به اندازه‌ای افزایش یافته که هر پرسنل اصفهان بنا بر اظهارات رئیس مرکز اورژانس استان از ۱۲ ساعت کار و ۴۸ ساعت استراحت به ۲۴ ساعت کار و ۱۲ ساعت استراحت تغییر یافته و این در حالی است که هر روز نیروی انسانی و تجهیزات این بخش از دانشگاه علوم پزشکی تحلیل می‌رود و گویا رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که مدت هاست خود را در معرض پرسش و پاسخ رسانه‌ها قرار نداده عزمی برای پاسخگویی به مطالبات این پرسنل ندارد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا