شهرستان ها

اولویت‌های مهم بانوان در جامعه به حاشیه کشیده شده است

قزوین – نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک گفت:: متأسفانه شاهد غفلت‌ها و عقب ماندگی‌های مهمی در حوزه رسیدگی به مطالبات بانوان بودیم به گونه‌ای که اولویت‌های مهم به حاشیه کشیده شده است.

دکتر فاطمه محمدبیگی شب گذشته در نشست با جمعی از بانوان استان قزوین که در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: متأسفانه شاهد غفلت‌ها و عقب ماندگی‌های مهمی در حوزه رسیدگی به مطالبات بانوان بودیم به گونه‌ای که اولویت‌های مهم به حاشیه کشیده شده بود لذا باید ضمن ضرورت تجدیدنظر در این فرایند، عقب ماندگی‌های موجود جبران شود.

وی افزود: افزایش آسیب‌های اجتماعی و معضلات مختلف از جمله افزایش آمار طلاق و کاهش میزان ازدواج، عدم تکریم جایگاه مادری و همسری، عدم توجه به جایگاه هویت دختران و زنان، عدم توجه جدی به توانمندسازی بانوان به ویژه مطالبات بانوان سرپرست خانوار از جمله موضوعاتی است که باید برای آن به صورت ویژه برنامه‌ریزی و سیاستگذاری کرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر و جدی مجلس یازدهم شاهد تصویب قانون خوب حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستیم، این قانون به عنوان یک فرصت بزرگ در راستای حمایت جدی از نهاد خانواده گام‌های بلندی برداشته که پیگیر اجرای آن از سوی دولت هستیم.

وی عنوان کرد: این قانون می‌تواند شعار خانواده محور قانونگذاری را بعد از ده‌ها سال عملیاتی کرده و بسته‌های حمایتی جدی از خانواده و نقش‌های ویژه بانوان در حوزه‌های مختلف را بار دیگر به یک اولویت مهم در جامعه و سیاست گذاری‌های مسئولان تبدیل کند.

محمدبیگی در پایان یادآور شد: قطعاً برای توفیق در به نتیجه رسیدن اهداف متعالی حوزه بانوان و خانواده باید از تمامی ظرفیت‌های توانمند و متخصص انقلابی بهره برد و با نگاه دلسوزانه و همدلی مستمر شاهد ارتقا جایگاه بانوان و خانواده در جامعه و به نتیجه رسیدن مطالبات بر حق این قشر باشیم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا