شهرستان ها

ایجاد فرصت های شغلی کوچک روستایی مهمترین نقش تسهیلگری بسیج است

شیراز – رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: توانمند سازی مردم برای ایجاد فرصت های شغلی کوچک در روستاها؛ مهمترین نقش تسهیلگران بسیجی است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل قزل سفلی ظهر چهارشنبه در دوره آموزشی و توانمند سازی تسهیلگران صندوقهای قرض الحسنه و تعاونی‌های اشتغال زا سراسر استان فارس تاکید کرد: تسهیلگران بستر ساز ایجاد جوامع محلی و کوچک هستند برای اینکه مردم بتوانند در حوزه اشتغال و اقتصاد نقش آفرینی کنند و یکی از الگوها و برنامه‌های دولت نیز بر مردمی سازی فعالیت‌های اقتصادی مورد نیاز جامعه است.

وی افزود: نقش اصلی این تسهیلگران توانمند کردن مردم است بگونه ای که خود مردم در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی فکر کنند، تصمیم بگیرند، اجرا و نظارت نمایند و در واقع تسهیلگران نقش مربی گری دارند و مردم را هدایت و رهبری می‌نمایند و نقش تصدی گری ندارند.

سرهنگ قزل سفلی در خصوص مهمترین ویژگی تسهیلگران اشاره کرد و گفت: تسهیلگران چون در مواجه مستقیم با مردم هستند باید دارای ویژگی‌هایی باشند. صبوری، انتقاد پذیری، دارای دانش روز، دارا بودن به ابتکار خلاقیت، توانمندی تحلیل خوب و دقیق مسائل، تواضع و فروتنی و … از جمله آنهاست و در یک جمله باید مردم دار و مردم یار باشند.

جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر فارس به مأموریت‌های تسهیلگران اشاره کرد و گفت: اصلی ترین مأموریت تسهیلگران راهبری صندوق‌های قرص الحسنه بسیج می‌باشد تا جایی که این صندوق‌ها به گونه‌ای رشد یابند که تبدیل به تعاونی و اتحادیه شوند همچنین مأموریت دیگر آنها هدایت منابع تبصره ۱۶ به صورت هدفمند و در عرصه‌های مختلف بویژه در حوزه مشاغل خرد و خانگی است.

وی بستر سازی برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی ۵ کیلو واتی در مناطق محروم، تقویت صنایع تبدیلی کوچک محلی و شهرستانی، حمایت از طرح‌های دانش بنیان و کمک به عرصه‌های ۱۴ گانه اقتصاد مقاومتی را از دیگر مأموریت‌های این تسهیلگران خواند.

قزل سفلی در پایان به یکی از مأموریت ویزه تسهیلگران در سال جاری اشاره کرد و گفت: انتظار داریم میزان ارتباط صندوق‌ها و گروه‌های جهادی را افزایش دهند به گونه‌ای که هر گروه جهادی فعال بستر ساز ایجاد صندوق قرص الحسنه اشتغالزای مردم یار شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا