شهرستان ها

ایران از مواضع اصولی خود در قضیه برجام کوتاه نخواهد آمد

لامرد- امام جمعه لامرد گفت: جمهوری اسلامی ایران از مواضع اصولی خود در قضیه برجام کوتاه نخواهد آمد و در مقابل زیاده خواهی دشمن می ایستد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی حسین زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه لامرد در مصلی الغدیر این شهر با اشاره به هفته بسیج اظهار کرد: لباس زیبای بسیجیان، لباس خدمت، آرامش، و لباس مردان خداست، و لباس بسیج و سپاه و ارکان نظام، لباس جنود الهی است.

وی گفت: وظیفه اصلی بسیج حفظ نظام است که از اوجب واجبات به شمار می‌روند، باید گفت بسیجیان در طول این ۴۳ سال سنگ تمام گذاشتند.

وی افزود: روحیه و تفکر بسیجی و همچنین ندای بسیجی در ادارات و نهادها، طنین انداز شده است.

خطیب جمعه لامرد به سالگرد دانشمند هسته‌ای محسن فخری زاده، و مجید شهریاری اشاره کرد وگفت: دشمن با این حرکات پلید می‌خواهد علم، و قدرت و صنعت را از این نظام بگیرد اما کور خوانده است، و اگر یک شهریاری و یک فخری زاده می‌رود ده‌ها شهریاری و فخری زاده می آیند، و این جامعه مملو از جوانان با روحیه این شهیدان است.

وی ضمن گرامیداشت روز نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروهای ما در عملیات مروارید، کمر نیروی دریایی عراق را شکستند.

اروپایی‌ها می‌خواهند مذاکرات را به حاشیه ببرند

امام جمعه لامرد در بخش دیگری از سخنان خود به حرکت زشت اروپایی‌ها در عروسک خیمه شب بازی برای اجماع سازی به تاریخ هشتم آذرماه که زمان برگزاری مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و گروه ۴+۱ با محوریت لغو تمامی تحریم‌ها و تعهدپذیر شدن طرف‌های غربی به برجام است اشاره کرد وگفت: قبل از این مذاکرات هم آمریکایی‌ها و هم اروپایی‌ها طی روزهای اخیر موجی از فضاسازی را در قبال جمهوری اسلامی در پیش گرفتند.

وی گفت: آنان به دنبال این هستند تا مذاکرات را به حاشیه ببرند و در صدد فضاسازی دیپلماتیک و رسانه‌ای برای انحراف افکار عمومی هستند.

خطیب جمعه لامرد به سه پرده نمایش عروسک خیمه شب بازی دشمن اشاره کرد و گفت: ایجاد ائتلاف سازی های نمایشی، نمایش تکراری تحریم چند شخص، بازیگری‌های آقای رفائل گروسی بود که بار دیگر گزارش مغرضانه درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران صادر کرد.

خطیب جمعه لامرد با این نکته که موضع دولت سیزدهم و انقلابی کوتاه نیامدن از حقوق ملت ایران در مقابل غربی هاست خاطرنشان کرد: این دولت، دولت غرب‌گرای افراطی قبلی نیست، این دولت دولت بچه‌های انقلاب است، و ان شاالله پیروز خواهند شد و حقوق ملت ایران که لغو تمامی تحریم هاست است.

او گفت: برجام برای لغو تحریم‌ها شکل گرفت، و به نوعی نمی‌توانستند چه در تفکر و چه در عمل ان را لغو کنند.

امام جمعه لامرد گفت: این نمایش برای این است که غربی‌ها بگویند ما اجماع جهانی داریم، که البته و صد البته این‌جور نیست.

ایران از مواضع اصولی خود کوتاه نمی‌آید

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از مواضع اصولی خود در قضیه برجام کنار نخواهد آمد، و در مقابل زیاده خواهی دشمن می‌ایستد.

وی افزود: به آمریکایی‌ها، غربی‌ها، و اروپایی‌ها می‌گوئیم که سودای بازگشت به جمهوری اسلامی را به گور خواهید برد، و نمی‌توانید کارهایی که قبل از نظام اسلامی انجام می‌دادید را انجام دهید.

حسین زاده همچنین به حقوق‌های نجومی به عنوان پدیده‌ی فسادزا اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در مورد بررسی حقوق‌های نجومی که از مطالبات ایشان بود، که از پنج سال قبل تذکر داده بودند، متأسفانه دولت سابق اعتقادی به برخورد با این ناهنجاری بزرگ نداشت و برخورد هم نکردند.

وی افزود: امروز قوای سه گانه با همفکری و هم آوایی منادی مقابله با فساد است و با این زیاده خواهی زشت برخورد شود، به گمان ما یکی از این کارهای مهم این دولت این است تا دزدان بیت المال قبلی را احضار کند تا پاسخگو باشند، در کمسیون اصل ۹۰ شکایت‌های متعددی از رئیس جمهور قبل شده است تا دل مردم با بعضی از این محاکمه‌ها آرام گیرد، بعضی از دولتمردان که در بدنه دولت قبل بودند و چیزی نداشتند، امروز صاحب خانه‌های میلیاردی شدند و حقوق‌های نجومی گرفتند که نباید به راحتی از این گذشت.

وی تاکید کرد: بزرگترین خیانت دولت قبل بی اعتمادی مردم به نظام است و مردم را نسبت به نظام و انقلاب دلسرد کردند.

حجت الاسلام حسین زاده تاکید کرد: از قوه قضائیه انقلابی می‌خواهیم تا برخورد قاطع با مفاسد دولت قبل را انجام دهد.

سفر مؤثر نیکزاد

وی به سفر یک روزه دکتر نیکزاد به شهرستان لامرد اشاره کرد و گفت: سفر بسیار خوبی بود، و بازخورد و ثمرات بسیار خوبی هم در پی خواهد داشت و با اجرایی شدن این مصوبات، منطقه مسیر توسعه‌ای خود را ادامه دهد.
حجت الاسلام حسین زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از فردا شنبه کار اجرایی شورای فرهنگ عمومی آغاز می‌شود، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی ست و مختص یک نهاد، یا ارگان دولتی نیست.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا