شهرستان ها

ایستادگی مقابل ظلم از درس‌های واقعه عاشورا است

بوشهر- امام جمعه اهل سنت بخش سیراف گفت: ایستادگی مقابل ظلم از درس‌های واقعه عاشورا است.

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ حسین افروز ظهر جمعه در جمع مردم اظهار داشت: قیام امام حسین علیه السلام به همه آموخت که در مقابل ظلم و ستم حکومت‌های استبدادی چه باید کرد.

وی اضافه کرد: آن حضرت به ما آموخت درحالیکه ستمگری بر مسلمین حکومت جابرانه می‌کند د مقابلش باید ایستاد و اگر کیان اسلام در خطر باشد باید با فداکاری و نثار خون خطر را دور کرد.

امام جمعه اهل سنت سیراف بیان کرد: آنچه امت اسلامی از زمان نهضت عاشورا تا به امروز بر آن متفق هستند آن است که این حرکت، هیبت و شکوه اسلام که حضرت امام حسین علیه السلام با آن مبارزه کرد که حاکمان ظالم و فاسق باید برچیده شود و حیاتی دوباره بخشید و حساب فرهنگ و اندیشه اسلامی را از حاکمان بدخواه جدا کرد.

وی ادامه داد: به قول امام شافعی، حادثه کربلا فاجعه‌ای است که دنیا را لرزاند و قله کوه‌ها را نزدیک به آب شدن کرد.

افروز افزود: رسالت و وظیفه ما در برابر این حادثه جانکاه آن است که از شهادت آن حضرت درس عزت نفس، استقامت، پایداری، بیداری و استقلال رأی را بیاموزیم و راه او را در مبارزه با استبداد ادامه داده و از ظلم و ستم، فسق و فجور برکنار باشیم و هدف از این قیامت سرتاسر نور ادامه راه سید جدش حضرت خاتم الانبیا محمد (ص) بود.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با حاکمانی که در اوج بی رحمی و بی عدالتی بود مبارزه کرد تا دنیای پر از آرامش و عدل شود اما متأسفانه جهان اسلام هنوز نتوانسته این سیره نبوی را به کمال خود برساند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا