شهرستان ها

ایلام جزو استان های برتر کشور در حوزه واکسیناسیون دام و طیور

ایلام-مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: ایلام در زمره استان های برتر کشور در حوزه واکسیناسیون دام و طیور معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یونس احمدی در دیدار با امام جمعه ایلام افزود: تعداد مایه کوبی های انجام گرفته در استان طی ۶ ماهه نخست امسال سه میلیون و ۸۸۴ هزار نوبت سر بوده و ایلام در زمره استان‌های برتر کشور در حوزه واکسیناسیون دام و طیور معرفی شد.

وی یادآور شد: دامپزشکی نظارت غذای افراد از مزرعه تا سفره را تحت نظارت دارد و در این راستان اقداماتی چون مایه کوبی، نظارت بر داورهای تجویزی، نظارت بر حمل و خروج یا ورود دام و طیور و جلوگیری از قاچاق دام و طیور، ممانعت از عرضه داروهای قاچاق، تشخیص بیماری و تلاش برای مداوای دام مریض توسط دامپزشکان و کارشناسان دامپزشکی انجام می‌شود.

احمدی ادامه داد: در نیمه اول امسال ۳۳ هزار مورد نظارت بر اماکن تولید، نگهداری و عرضه فراورده‌های خام دامی صورت گرفت که در این زمینه هفت مورد پلمب مراکز عرضه غیرمجاز فرآورده‌های خام دامی و ۴۳ تن ضبط فرآورده خام، ۱۶۸ مورد معرفی به مراجع قضایی، بازدید از واحدهای پرورش صنعتی و بومی طیور انجام شد.

وی اضافه کرد: کشتارگاه صنعتی دام استان نیازمند تعیین تکلیف و ساماندهی است و راه اندازی و شروع به فعالیت این واحد از ضروری‌ترین نیازهای استان به شمار می‌رود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا