شهرستان ها

باران بهاری تا اواسط هفته آینده مهمان اصفهانی‌ها است

اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: بارش‌های رگباری بهاره و ناپایداری‌های جوی در نواحی غرب، شمال و شرق اصفهان تا اواسط هفته پیش رو ادامه خواهد داشت.

حجت‌الله علی‌عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: الگوهای هواشناسی بیانگر تداوم ناپایداری‌های جوی در سطح استان تا اواسط هفته آینده است از این رو در بسیاری از مناطق در این مدت افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، تندباد لحظه‌ای، رگبار و رعد وبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه ناپایداری‌ها روزهای جمعه و شنبه نیمه غرب استان را در بر می‌گیرد، اضافه کرد: تشدید ناپایداری‌های همرفتی روز پنجشنبه در مناطق شمال و شرق، روز جمعه در نیمه غرب، شمال و مناطق مرکزی و روز شنبه در غرب و جنوب استان است که احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب در مسیل‌های فصلی، وقوع صاعقه و برق گرفتگی در مناطق مستعد، بارش تگرگ در ارتفاعات، وزش تندباد لحظه‌ای توأم با گرد و خاک و اختلال در تردد جاده‌ای در این مناطق وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی اصفهان تاکید کرد: اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات در این مدت ضروری است و به دامداران توصیه می‌شود از چرای دام در مناطق مرتفع و یا حاشیه رودخانه‌ها به ویژه در ساعات بعد از ظهر خودداری کنند.

علی‌عسگریان به بارش‌های شبانه‌روز گذشته در سطح استان اشاره کرد و گفت: بیشترین میانگین بارشی ثبت شده به ترتیب از ایستگاه‌های هواشناسی نطنز با ۱.۵ میلی‌متر، اردستان ۱.۴ میلی‌متر، نجف‌آباد ۱.۲ میلی‌متر و مورچه خورت و گلپایگان بوده است.

وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، ادامه داد: دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعات بامداد فردا به ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان افزود: چوپانان با دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا