شهرستان ها

بازاریان ایثارگر استان بوشهر تجلیل شدند

بوشهر- مراسم تجلیل از بازاریان ایثارگر و جانباز در استان بوشهر با حضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر صبح یکشنبه در آئین گرامیداشت هفته بسیج اصناف در بوشهر اظهار داشت: استان‌های ساحلی از جمله بوشهر باید با همه کشورهای همجوار تعامل و همکاری اقتصادی داشته باشد.

سردار علی رزمجو بیان کرد: استان ساحلی بوشهر با تمام کشورها که می‌تواند در ارتقا و ترقی اقتصاد، معیشت و بازار و تأمین مایحتاج روزانه مردم نقش‌آفرینی کند باید تعامل و همکاری همه جانبه داشته باشد.

وی محدودیت‌های بخشنامه‌ای در فعالیت اقتصادی در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این محدودیت‌های بخشنامه‌ای بر اساس گزارش‌های مغایر با واقعیت‌های استان بوشهر تدوین، ابلاغ و اعمال می‌شود.

فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر قابلیت اصناف و بنادر استان بوشهر را مهم دانست و بیان کرد: می‌توان به بهترین وجه با استفاده از این ظرفیت‌های بندری، گمرکی و بازاریان و بازرگانان خدمات لازم را به جامعه ارائه کرد.

وی نقش سازنده اصناف در عرصه اجتماعی، سازندگی، اقتصادی و فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و گفت: بازاریان و اصناف در چرخه‌های مهم اقتصادی می‌توانند امیدآفرینی و در استراتژی جمهوری اسلامی نقش به‌سزایی ایفا کنند.

سردار رزمجو اظهار داشت: همراهی اصناف در عرصه‌های مختلف قابل تقدیر است و بازاریان استان بوشهر در ردیف‌های اول دفاع از انقلاب اسلامی خنثی کردن توطئه‌های دشمنان هستند.

وی با بیان اینکه بازاریان استان بوشهر در همه مقاطع انقلاب خوش درخشیدند و همراهی خوبی داشته‌اند به هفته بسیج اصناف پرداخت و گفت: نقش اصناف و بازاریان چند وجهی است و بر اساس آیات قرآنی کسبه و بازار همراه با مردم در عرصه‌های مختلف انقلاب خدمات‌رسانی مطلوبی کرده‌اند و ضمن کمک مالی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر با تشریح بخشی از خدمات و اخلاص بازاریان استان بوشهر در ۸ سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این خدمات در عملیات رزمندگان تأثیر به‌سزایی داشت.

رزمجو یکی از ریشه‌دارترین نهادها در شهرهای گوناگون و از کانون‌های حفظ و اشاعه آداب رسم، حمل و نقل و مبادلات و معاملات را اصناف و بازاریان دانست و گفت: در احیا زنده نگه داشتن مناسبت‌های مذهبی، دینی و اعیاد ملی نقش به‌سزایی ایفا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی از بخشنامه‌ها محدودیت‌هایی برای ساحل‌نشینان استان ایجاد می‌کند اضافه کرد: معادلات تجاری و اقتصادی استان بوشهر با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به سال‌های قبل و دور برمی‌گردد و نباید این مهم با محدودیت مواجه باشد.

در پایان این آئین از بازاریان ایثارگر و جانباز در استان بوشهر با اهدا لوحی تقدیر به عمل آمد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا