شهرستان ها

بازدیدهای الکترونیک از زندان‌های کرمانشاه ۹۰درصد افزایش داشته است

کرمانشاه- رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: بازدیدهای الکترونیک از زندان‌های کرمانشاه ۹۰درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز توسلی زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تأکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر لزوم توجه جدی به مسأله زندان‌ها و بازدید از آنها در طول هفته و حتی روزهای تعطیل بازدید الکترونیک از زندان‌های استان کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در مهرماه نسبت به ۶ ماهه ابتدایی سال جاری بازدید الکترونیک قضات استان کرمانشاه از زندان‌های استان ۹۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: از مجموع ۶۲۲ بازدید الکترونیک قضات از زندان‌های استان کرمانشاه در مهرماه سال جاری، ۴۵۲ بازدید به صورت الکترونیک انجام شده و ۷۳ درصد بازدیدها در این ماه به صورت الکترونیک بوده است.

توسلی زاده بیان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری ۲ هزار و ۹۷۲ بازدید توسط قضات استان کرمانشاه از زندان‌ها صورت گرفته است که در این مدت یک هزار و ۳۲۵ مورد به صورت الکترونیک بوده است.

وی خاطر نشان کرد: سیاست‌ها و اقدامات قوه قضائیه در دوره تحول در زمینه بهبود شرایط زندانیان و زندان‌های کشور، چشمگیر و برجسته بوده و یکی از اقدامات ویژه قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها در دوره تحول، افزایش استفاده از سامانه‌های نظارت و مراقبت الکترونیکی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه به ضرورت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با خانواده زندانیان و لزوم بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای مراقبت از محکومین تأکید کرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا