شهرستان ها

بافت تا ریخی یزد در دست غیربومی‌ها/امنیت اصلی‌ترین خواسته ساکنان

یزد- رئیس مجمع نمایندگان یزد گفت: بافت تاریخی و اغلب بومگردی‌ها اکنون توسط غیریزدی‌ها و افراد غیربومی اداره می‌شود و یزدی‌ها سهمی در این مدیریت ندارند و مردم نسبت به این موضوع گلایه دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصالح جوکار، ظهر پنجشنبه در نشست شورای توسعه گردشگری استان یزد اظهار داشت: تشکیل شورای توسعه گردشگری استان یزد، گامی در مسیر توجه بیشتر و جدی‌تر به بحث گردشگری است.

وی با بیان اینکه یزد ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد و تا سال ۹۸ هم سرمایه گذاری و هم فعالیت‌های عمرانی مرتبط با حوزه گردشگری در استان یزد سیر صعود داشت، افزود: پس از شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها و کاهش ناگزیر سفرها، این روند سیر نزولی به خود گرفته است.

جوکار افزود: بدنه گردشگری ما در شرایط فعلی با ضعف بسیار زیادی مواجه است و و رفع این موضوع از طریق حمایت و کمک به فعالان گردشگری امکان‌پذیر است.

دبیر فراکسیون گردشگری استان یزد با تاکید بر اینکه حمایت از صنعت گردشگری در شرایط فعلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، عنوان کرد: موضوع بسیار مهمی فعلی این است که نباید در الفاظ و استناد گیر کنیم زیرا به نظر می‌رسد از قوانین ظاهری درست کرده ایم و حاضر نیستیم مسائل را حل کنیم.

وی افزود: ما به راحتی شهر یزد را شهر جهانی می‌دانیم اما آیا واقعاً استانداردهای شهر میراث جهانی در یزد وجود دارد؟ قطعاً این چنین نیست و مردمی که در بافت تاریخی یزد زندگی می کنند، حتی احساس امنیت هم نمی‌کنند.

جوکار با بیان اینکه متولیان بوم‌گردی‌های استان یزد اغلب غیربومی و غیریزدی هستند، عنوان کرد: این اصلاً معنی ندارد که بافت تاریخی یزد در دست غیریزدی‌ها باشد و شهروندان خودمان سهمی در این مدیریت ندارند و این موضوعی است مردم بافت تاریخی نسبت به آن گلایه‌های بسیاری دارند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ادامه داد: اگر به دنبال تحقق توسعه گردشگری هستیم، باید ایمن‌سازی در این حوزه را جدی بگیریم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس تصریح کرد: صنعت گردشگری هم تولید ثورت بسیار بالایی دارد و هم ایجاد اشتغال آن به حدی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات بیکاری در کشور را برطرف کند.

جوکار تاکید کرد: اگر دست به دست یکدیگر بدهیم و با روحیه روحیه جهادی در این موضوع ورود کنیم، شاید راهی به جایی ببریم اما اینکه تنها یک شورا داشته باشیم و بخواهیم فقط در مورد آن حرف بزنیم، به طور قطع به هیچ کجا نمی‌رسیم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا