شهرستان ها

بانوان طلبه با مطالعه به شبهه‌های قیام سیدالشهدا (ع) پاسخ دهند

گرمی- معاون فرهنگی مدرسه علمیه ولی عصر (عج) شهرستان گرمی گفت: طلاب و روحانیون به عنوان پرچم‌داران دین اسلام باید با مطالعه عمیق منابع اصیل، به شبهه‌های قیام سالار شهیدان پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه یوسفی پیش از ظهر پنجشنبه در آئین عزاداری دهه اول محرم که در گرمی برگزار شد، با اشاره به فضائل سوگواری بر مصائب سیدالشهدا (ع) اظهار کرد: گریه بر امام حسین (ع) تجدید عهد و پیمان با آن حضرت است چرا که انسان زمانی برای یک موضوعی گریه می‌کند که به خوبی آن را در ذهن خود پرورانده و با آن ارتباط عاطفی و معنوی برقرار کند.

وی تصریح کرد: به برکت یادآوری مصائب امام حسین (ع) احساس محبت و دوستی نسبت به ایشان و احساس نفرت از دشمنان او در قلب انسان احیا و بازسازی می‌شود.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه ولی عصر (عج) شهرستان گرمی گفت: سیدالشهدا (ع) شخصیتی مقدس است و گریه بر ایشان موجب نورانیت قلب انسان شده و گرایش به خوب زیستن در انسان تقویت می‌شود و انسان بی‌اختیار برای نزدیک شدن و یکی شدن به آن شخصیت قدسی گام برمی‌دارد.

یوسفی با استناد به کلام شهید مطهری، راز بقای نام و پیام امام حسین (ع) را منطقی بودن نهضت ایشان دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: گریه بر اباعبدالله‌الحسین (ع) موجب عمق‌بخشی نهضت آن حضرت بر جان انسان‌ها می‌شود بنابراین باید در حفظ این نهضت عظیم تلاش کنیم.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران شهرستان گرمی افزود: طلاب و روحانیون به عنوان پرچم‌داران دین اسلام باید در بیان پیام قیام سیدالشهدا (ع) تلاش کرده و با مطالعه عمیق در منابع اصیل، با عقل و درایت به مسائل و شبهه‌های مطرح شده جواب دهند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا