شهرستان ها

بخشش به نیت حاج قاسم/پدری از دار مجازات رهایی یافت

اردبیل – در روزهایی که نام و یاد سردار دل‌ها همه وجود انسان‌ها را تسخیر کرده است بخششی به نیت این سردار سبب آزادی پدری از دار مجازات شد.

رئیس توسعه شورای حل اختلاف استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بعدازظهر شنبه با حضور در منزل اولیای دم نامه رضایت فرزندی را دریافت کردیم که از خون پدرش به حرمت شهید حاج قاسم سلیمانی گذشت تا پدری دیگر طعم دوباره آغوش فرزندان را بچشد.

حجت الاسلام سیدحسین علوی تصریح کرد: توسعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش و گذشت در جامعه زمینه مهر و عطوفت بیشتر را فراهم کرده و این اسباب خوشحالی است که نسل‌های حاضر به عشق ائمه اطهار و چهره‌های شاخصی همچون سردار سلیمانی راه عفو و بخشش را در پیش می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال درگیری که در سال‌های گذشته در یکی از روستاهای اردبیل رخ داد ۱۰ پرونده قضائی در دادگستری استان تشکیل شده که همه این پرونده‌ها با رضایت طرفین مختومه شدند.

رئیس توسعه شورای حل اختلاف استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال ۸ پرونده قصاص در استان اردبیل منتهی به سازش شده تا شاهد جلب رضایت طرفین باشیم.

علوی افزود: ۲۳ پرونده نیز در دست اقدام است و برای ۱۰ پرونده دیگر نیز رضایت مشروط گرفتیم که نیازمند مساعدت مالی است.

وی تصریح کرد: اگر این مساعدت مالی انجام شود در ماه‌های آینده نیز شاهد نجات ۱۰ نفر دیگر از فرآیند قصاص خواهیم بود تا در مجموع امسال ۱۸ پرونده منجر به سازش را در استان شاهد باشیم.

رئیس توسعه شورای حل اختلاف استان اردبیل اظهار کرد: در سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها شاهد بروز و ظهور خیرات و مبرات در جامعه هستیم و به برکت خون این شهید باعظمت خداوند رحمت و برکت خود را بر جامعه نازل می‌کند تا بیش از هر زمان دیگر زمینه برای همگرایی و وحدت در بین آحاد مردم فراهم آید.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا