شهرستان ها

بدون توجه به جوانان مشکلات کشور حل نمی‌شود/ ضرورت رفع مشکلات اقتصادی مردم

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به رویکرد و نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دولت جوان و انقلابی، گفت: بدون توجه به ظرفیت جوانان، مشکلات کشورمان حل نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی در نخستین خطبه‌های نماز جمعه خود به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان سمنان همزمان با ظهر آدینه به میزبانی مصلای سمنان ضمن بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید ویژه بر جوانان دارند، تاکید کرد: یکی از اقشاری که در راهبردها و نگاه ویژه ایشان در سطح کشور جایگاه خاصی دارد، قشر جوان جامعه است.

وی با بیان اینکه می‌بایست از ظرفیت جوانان در مدیریت کشور بهره گرفت، افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه بر جوانان دارند لذا باید بتوانیم از جوانان در راستای رفع مشکلات استفاده بهینه کنیم که برای این کار مهم ابتدا می‌بایست در میان آنها حضور داشت و مسائل و موارد آنها را شنید و سپس از ظرفیت‌های شأن برای مسائل و مشکلات استان بهره برد.

امام جمعه سمنان بیان کرد: برای استفاده بیشتر از بهینه از ظرفیت جوانان مستعد استان کمیته‌هایی در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان سمنان ایجاد می‌شود تا با تمام اقشار از جوانان تا دیگر صنوف برای رسیدن به نتیجه مطلوب در امور برنامه‌ریزی شود.

مطیعی با بیان اینکه تشریک مساعی، همپوشانی و همدلی و وحدت مسائل مهمی هستند که باید به آنها توجه داشت، گفت: استفاده از ظرفیت‌های استان مانند مسئولان دستگاه‌های اجرایی و خدماتی، نمایندگان مردم در مجلس و مردم برای تشریک مساعی مرتبط با استان و استفاده از مشورت اساتید دانشگاه و نخبگان از جمله اقدامات دیگری است که می‌بایست در سراسر استان سمنان انجام شود.

وی درباره اولویت‌های خود در مسند نمایندگی ولی فقیه در استان سمنان نیز، توضیح داد: عملکرد فراجناحی و فرامنطقه‌ای خواهم داشت به این معنی که تمرکز خودم را در یک منطقه نخواهم گذاشت و تمام استان سمنان از میامی تا ایوان کی تحت پوشش برنامه‌های ما قرار خواهند گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان همچنین گفت: عدالت گرایی و توجه به ظرفیت‌های استان سمنان به معنای انجام کارشناسی بر پایه عدالت در اجرای طرح‌های مختلف، از جمله دیگر اقداماتی است که در دوره جدید نمایندگی ولی فقیه در سطح استان سمنان در دستور کار ما قرار خواهد گرفت همچنین سعی می‌شود تا از همه ظرفیت‌ها از هر جناح و گروهی با محوریت ولی فقیه و تعالی و پیشبرد اهداف توسعه استان سمنان، بدون نگاه‌های حزبی و جناحی استفاده کرد.

مطیعی با اشاره به مراسم تحلیف ریاست جمهوری نیز، گفت: یکی از ویژگی‌های بارز مردم ایران اسلامی به خصوص استان سمنان تدین و حضور به موقع در تمام صحنه‌ها است و این امر نشان از بصیرت مردم می‌دهد که مانند همیشه توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند لذا بر مسئولان ما است که از بابت قدردانی از این مردم متدین تلاش کنند تا بتوانیم مشکلات را حل شده ببینیم. امروز حل مشکلات مردم به خصوص در زمینه اقتصادی و معیشتی ضرورت دارد و باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا