شهرستان ها

برای اعمال قدرت سیاسی و نظامی خود از کسی اجازه نمی گیریم

قزوین-فرمانده سپاه استان قزوین گفت: در قله ای از استقلال قرار داریم که در اعمال قدرت سیاسی، فرهنگی و نظامی از کسی اجازه نمی گیریم و همه اینها به برکت تفکر بسیجی و وحدت رقم خورده است.

به گزارش خبرنگار مهر سردار رستمعلی رفیعی آتانی در نشست خبری که ظهر چهارشنبه در آستانه هفته بسیج در سالن جلسات فرماندهی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: ایام الله و رویداد های مختلفی که در کشور نکو داشته میشود تنها بهانه ای است که در خصوص تبیین راه انقلاب و راهی که سیدالشهدا خلق کرده است سخن بگوییم.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: ما برای گفتن ۱۰۰ باره از ظرفیت های بسیج و دست آورد هایش دور هم جمع شده ایم چرا که لازم است در این باره سخن گفته شود و این ارزش همواره در اذهان باقی بماند.

این مقام ارشد نظامی بیان کرد: بسیج را محدود نکنیم، آنچه در دامنه بسیج روی داده است را ترویج کنیم و اگر کم کاری ای در بخشی وجود دارد آن را بشناسیم و پر کنیم.

وی گفت: بسیج ارزشی است که در طول تاریخ لزوم وجود آن به چشم میخورد، اگر بسیج بود آیا امیر مومنان با چاه صحبت میکرد؟ این نکته را باید بدانیم که بسیج در بطن فرهنگ اسلام وجود دارد و این بسیج پایگاهی و سازمانی که امروز شاهد آنیم تنه‌ا بخشی از یک کلیت است.

سردار آتانی مطرح کرد: در بسیج هرگز درجا نمی زنیم و کار ما خطی پیش نمیرود بلکه پر سرعت همراه با انقلاب پیش میرویم و این روایتی است که در هفته بسیج راوی آن خواهیم بود.

این مسئول ادامه داد: بسیج مناسب با مقتضیات زمان عمل میکند، روزی دفاع فیزیکی و بالا رفتن از دیوار لانه جاسوسی آمریکا اقدام موثر بسیج بود ولی امروز بسیج در برابر خدعه های دشمن می ایستاد و دست غارت دشمن را با غیرت در آبهای خلیج فارس کوتاه میکند.

فرمانده سپاه استان قزوین گفت: امروز دشمن وحدت و همدلی ما را بر نمیتابد و سطح جاسوسی ها و برنامه های خود را تغییر داده است و بسیج هم با پویایی در برابر همه برنامه ها و اهداف و اقدامات دشمن می ایستد، تصور اینکه بسیج درجا میزند جفا به بسیج و راه و آرمان این لشگر مخلص خداست.

سردار آتانی مطرح کرد: نسخه جدید بسیج امروز این است که هر دردی و هر رنجی که به مردم تحمیل شده را بشناسد و برای رفع آن تلاش کند، بسیج به دنبال خدمت بی منت به مردم است و همه باید پای کار بیاییم تا خدمت بی منت را به مردم تقدیم کنیم و هر کسی که اینطور عمل کند بسیجی است.

وی یادآور شد: امروز هدف دشمن شکستن امید است و بسیج باید تلاش کند که امید به مردم برگردد و شاخصه های آن را تقویت کند، هر که در این مسیر حرکت کرد بسیجی است در غیر این صورت نمیتواند نام خود را بسیجی بگذارد، امید و نشاط و آینده نگری ما هدف دشمن است.

این مسئول مطرح کرد: روایات معصومین، قرآن کریم و و نهج البلاغه و میز تدابیر رهبر معظم انقلاب اسناد بالادستی ما هستند و چهارچوب فعالیت ما را تعیین می‌کنند و طبق همین اسناد باید امید دشمن را از رسیدن به اهدافش ناامید کنیم.

وی گفت: ما تاریخ را می شناسیم، امروز بسیجیان مالک اشتر هایی هستند که در بسیاری از حوزه ها به قله رسیده اند و خیمه معامیه را فتح کرده و از آن عبور کرده اند با این حال حفره هایی هم وجود دارد، ما در معیشت مردم، اجرای عدالت، صنعت خودرویی و … به قله نرسیده ایم که باید در اصلاح و تصحیح آن بکوشیم.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: ما در قله ای از استقلال قرار داریم که در اعمال قدرت سیاسی، فرهنگی و نظامی خود از کسی اجازه نمی گیریم و همه اینها به برکت تفکر بسیجی و همدلی و وحدت رقم خورده است.

این مسئول با اشاره به آغاز هفته بسیج و برنامه های سپاه وذبسیج در این هفته گفت: بیش از ۶۰۰ عنوان برنامه در رده های مختلف سپاه و بسیج برگزار می شود که همه آنها به صورت کارشناسی و با همفکری همه اقشار سپاه و بسیج تعیین شده اند.

رفیعی آتانی خاطرنشان کرد: برنامه ها و کارها تنها از جانب سپاه و بسیج شکل نمی گیرد و ما با روی گشاده از هر ارگان و فردی که بخواهد در این زمینه ورود کند استقبال می کنیم، در واقع رمز ماندگاری هر کاری مردمی بودن آن است و مردم نیروی استراتژیک این نظامند که تا زمانی که پای کار انقلاب باشند، انقلاب پا بر جا خواهد بود.

وی در خاتمه مطرح کرد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده های شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه در شهرستان ها، نشست های بصیرتی، افتتاح پروژه های عمرانی خصوصاً پروژه های آبرسانی، مسابقات علمی و فرهنگی، تجمع بزرگ بسیجیان با رعایت پروتکل های بهداشتی و … بخشی از برنامه های هفته بسیج خواهد بود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا