شهرستان ها

برترین اوصاف حضرت زهرا (س) دفاع از حق و ولایت است

اردبیل- مدرس حوزه علمیه اردبیل گفت: بهترین و برترین اوصاف حضرت زهرا (س) دفاع از حق و ولایت است که به شکل واقعی در زندگی آن حضرت نمود پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین نوری عصر شنبه در مراسم سوگواری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در اردبیل اظهار کرد: حضرت زهرا (س) در دفاع از حق همواره سعی می‌کرد تا جانب مظلومان و ستمدیدگان را بگیرد چرا که خداوند متعال در آیات الهی همواره بر جانبداری از عدالت، حق و پذیرش آن تاکید و اذعان دارد.

وی تصریح کرد: آنهایی که در مقابل حق و حقیقت و عدالت ایستاده‌اند از چند موضع سعی می‌کنند تا به اصالت و حقانیت موضوع حق ضربه وارد کنند که در این زمینه عده‌ای حق‌گریز و عده‌ای نیز در صدد جلوه دادن باطل به جای حق در لباس معکوس هستند.

خطیب اردبیلی گفت: دفاع از حق هزینه‌بر است و گاه انسان‌های دین‌مدار در دفاع از حق از جان، مال و سرمایه خود می‌گذرند در حالی که در طول تاریخ نیز شهدای بزرگی همچون سمیه، جعفر طیار، سیدالشهدا (ع) حضرت ابوالفضل (ع) و در مقطع ما نیز شهید سلیمانی در راه حق جان خود را فدا کردند.

حجت‌الاسلام نوری افزود: امروز ضروری است تا در دفاع از حق با تمام توان خود حاضر شویم و اجازه ندهیم عده‌ای لباس باطل را به جای لباس حق به دید و معرض مردم بگذارند.

وی دیگر ویژگی حضرت زهرا (س) را دفاع از ولایت توصیف کرد و ادامه داد: آن حضرت به معنای واقعی با پشتیبانی حضرت علی (ع) در عرصه‌های مختلف سعی کرد تا زمینه بروز و ظهور حق و عدالت را در عصر خود نمایان سازد.

حجت‌الاسلام نوری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: آن حضرت به رغم همه ناملایمتی‌ها و نامهربان‌ها در طول عمر پرمبارک خود همواره سعی کرد تا زمینه جلب رضای الهی را با حق‌مداری و حق‌طلبی فراهم کرده و برای انسان‌ها الگو و اسوه‌ای شایسته باشد.

مدرس حوزه علمیه اردبیل اضافه کرد: امروز در برابر حق جبهه‌گیری‌های مختلفی را شاهد هستیم که استکبار جهانی با همراهی ایادی کفر منطقه‌ای سعی می‌کنند تا اصالت و حقانیت عدل، عدالت و حق و حقوق واقعی را نادیده بگیرند که ضروری است در چنین موضعی همه به سمت بهترین و شایسته‌ترین ابزار دفاع از حق و حقیقت برآییم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا