شهرستان ها

برخورداری برخی بازداشتی‌های اغتشاشات اخیر از رأفت اسلامی

بیرجند-معاون دادگستری خراسان جنوبی گفت: برای برخی از افراد فریب خورده اغتشاشات اخیر در استان در قالب دوره‌های امید در طول شش ماه جلسات توجیهی برگزار و اجرای مجازات آنان تعلیق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یدالله وحدانی نیا صبح دوشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به موضوعاتی که در طرح جهش تولید پیرامون متراژ زمین در بسیاری از شهرستان‌ها از جمله بشرویه مطرح شده، بنا شد با توجه به وضعیت استان و ضرورت هزینه بر نبودن این طرح‌ها پیگیری لازم صورت گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: در نهایت بعد از پیگیری‌ها مصوبه‌ای در این زمینه صورت خواهد گرفت و برای همه شهرستان‌های استان ملاک عمل خواهد.

وحدانی‌نیا با اشاره به اینکه بخشی از جرایم در خراسان جنوبی مرتبط با فضای مجازی است، اظهار کرد: البته مجرمین در فضای مجازی در استان زیاد نیستند ولی بزه دیدگان از این طریق در خراسان جنوبی قابل توجه است.

وی گفت: شهروندان خراسان جنوبی مراقب باشند تا از طریق پیامک‌های انبوهی که به آنان ارسال شده و تقاضای ورود به لینک و واریز وجهی می‌شود از آنان کلاهبرداری نشود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: رسانه‌های جمعی در این حوزه باید آگاهی بخشی لازم را داشته باشند.

وحدانی‌نیا یادآور شد: شهروندان مد نظر داشته باشند که اگر از سایتی خرید کرده و کالا به آنان تحویل داده نشده است موضوع را از جنبه حقوقی پیگیری کنند.

وی گفت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تفکیک بین لیدرهای اغتشاشات اخیر با فریب خوردگان و افرادی که امکان برخورداری از ارفاق قانونی را دارند، این موضوع در خراسان جنوبی مد نظر قرار گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: برای این دسته از افراد فریب خورده در قالب دوره‌های امید از ۴۰ ساعت تا ۱۰۰ ساعت در طول شش ماه جلسات توجیهی برگزار و اجرای مجازات آنان تعلیق می‌شود.

وحدانی‌نیا گفت: یکی از مصوبات جلسات قبل شورا این بود در ایام مرخصی زندانیان محکوم به سرقت این موضوع جهت رصد به پلیس آگاهی اطلاع داده شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا