شهرستان ها

«برخورد قهری با خبرنگاران» سنتی دیرین در خرمشهر

خرمشهر – یک عضو شورای شهر خرمشهر امروز یکی از خبرنگاران را از صحن علنی بیرون کرد تا سریال بی‌احترامی به خبرنگاران در این شهرستان ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز پیش از شروع پانزدهمین جلسه شورای شهر خرمشهر، یک عضو شورای شهر خرمشهر خواستار ورود حراست و اخراج یکی از خبرنگاران از صحن شورا شد.

گفته می‌شود که این خبرنگار روز گذشته اشاره‌ای به تازه‌ترین مصوبه شورای شهر کرده بود، مصوبه‌ای که اختیاراتی را به شهردار می‌دهد.

این خبرنگار در توضیح اتفاق افتاده، می‌گوید: روز گذشته درباره این مصوبه با سخنگوی شورا صحبت کرده بودم و ادامه پاسخ‌هایم به این جلسه موکول شده بود و حضور امروز در جلسه برای شفاف‌سازی و کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه بوده است اما اجازه توضیح داده نشد.

پیش از این هم از ورود خبرنگار رسانه دیگری هم به صحن شورا ممانعت شده بود.

اتفاقی که در شورای شهر تازگی ندارد در دوره گذشته نیز مقرر شده بود که تنها خبرنگاران تأیید شده توسط ارشاد در جلسات حاضر شوند.

از جمله نکات در این میان محدود نشدن این‌گونه رفتارها در سطح ارگان‌های این شهر مرزی است.

خبرنگاران بسیاری از جمله خبرگزاری مهر نیز در دوره‌های مختلف برای مدت‌زمانی از ورود به نهادهایی همچون فرمانداری و شهرداری منع شده بودند.

رفتاری که با وجود تأکید همه مسئولان بر اهمیت ارج نهادن به اصحاب رسانه به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی هنوز متداول است و محدود به دستگاه خاصی نیست و علت آن را باید ریشه‌ای بررسی کرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا