شهرستان ها

بررسی راهکار حل مشکلات آب و برق گلستان در جلسه اضطراری

گرگان- نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه مشکلات قطعی آب و برق در گلستان، مجمع نمایندگان استان تصمیم گرفته است تا جلسه فوق العاده ای را برگزار کند.

غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جلسه فوق العاده در حوزه مشکلات آب و برق گلستان با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه و معاونان استاندار برای چاره جویی مشکلات این حوزه ها برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان پیشنهادات خوبی را مطرح کرده است، افزود: قطع مکرر آب و برق روی تاب آوری مردم خیلی اثر گذاشته است، این مجمع تلاش می کند راه کارهای عمومی را مطرح کند، امیدواریم این گفتگو ها منجر به تصمیم گیری های موثری در این دو حوزه شود.

تقویت نیروگاه علی آباد کتول راه کار تامین برق استان

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی یکی از راه های تامین برق استان را، تقویت نیروگاه علی آباد کتول دانست و تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه برق حدود هشت تا ۹ هزار مگاوات کمبود داریم که اگر اعتبار سیکل ترکیبی نیروگاه تامین شود، بخش زیادی از مشکلات ما در حوزه برق حل می شود.

وی در ارتباط با مسئله آب بیان کرد: با توجه به نشست هایی که حدود پنج الی شش ماه قبل با وزیر نیرو در مجلس و همچنین استاندار داشتیم، بحران آب را پیش بینی را کرده بودیم، در این جلسات موافقت شد تا چندین حلقه چاه برای پاسخگویی به نیازهای اضطراری مردم در فصل تابستان حفر شود.

منتظری ادامه داد: متاسفانه اعتبارات حفر این چاه ها در آن زمان تامین نشد، البته اعتبار آن در هفته گذشته پیش بینی شده است.

وی افزود: کمک گرفتن از چاه های خصوصی نیز از دیگر تصمیم گیری هایی بود که در جلسه فوق العاده ای که توسط فرماندار گرگان برگزار شد، مطرح کردیم، ما می توانیم به شکل استیجاری از این چاه ها برای تامین آب آشامیدنی شهرستان کمک بگیریم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای بلند مدت نیز بحث سد میرداماد در دستور کار قرار گرفته، امیدواریم بعد از تملک زمین های اطراف آن، عملیات احداث آغاز شود، در سفری که معاون رییس جمهور به استان داشتند، رقم خوبی برای این سد پیش بینی شد تا تملک زمین انجام شود.

وی ادامه داد: ساخت سد میرداماد می تواند بخشی از مشکلات آب گرگان و اطراف را برطرف کند.

آغاز مطالعات شیرین کردن آب دریای خزر

منتظری گفت: در حال حاضر کار مطالعاتی شیرین کردن آب دریای خزر نیز آغاز شده است و بر اساس این مطالعات می توان اعتبار مورد نیاز را برآورد کرد و مرحله عملیات کار را آغاز کنیم.

وی اظهار کرد: راه کار قطعی و موثر برای تامین آب مورد نیاز گرگان و شهرهای اطراف، تبدیل آب دریا به آب شیرین است و با توجه به پیگیری هایی که با اتفاق استاندار انجام می شود، امیدواریم اعتبار مورد نیاز به زودی به این امر اختصاص یابد.

وی بحران آب را یک مشکل ملی دانست و تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از استان ها با این بحران مواجه هستند، اما در گلستان مسئله حادتر است و بویژه شهر گرگان از جمله از مراکزی به شمار می رود که با مشکل آب آشامیدنی روبرو است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون بخش قابل توجهی از آب شهر گرگان از چاه ها و سفره های زیرزمینی تامین می شود که متاسفانه این شیوه در آینده به نفع استان نخواهد بود و باید چاره ای دیگر بیندیشیم تا سفره های زیر زمینی بیش از این آسیب نبینند.

منتظری دغدغه و اولویت اصلی مسئولین استانی را بحث آب دانست و عنوان کرد: تلاش می کنیم تا از تمامی ظرفیت ها استفاده شود، این موضوع به طور مرتب در مجلس به وزیر نیرو تذکر داده می شود تا بتوان به نتیجه خوبی برسیم.

مدیریت مصرف در برنامه زندگی مردم قرار گیرد

وی همراهی مردم و مدل مصرف آب را نقش بسیار تعیین کننده ای بر مدیریت مصرف عنوان کرد و افزود: اگر همه این اقدامات صورت بگیرد، ولی مصرف به درستی مدیریت نشود، همچنان با این بحران روبرو خواهیم بود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در مصرف آب باید بیشتر دقت شود است و همچنین مشکلاتی نیز در مدیریت مصرف وجود دارد که باید اصلاح شود، از سویی دیگر کمبود میزان بارش و افزایش دما باعث شده است تا مشکلات ما بیشتر شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا