شهرستان ها

بررسی ۲۰ هزار پرونده در پزشکی قانونی استان بوشهر/کمبود نیرو داریم

بوشهر- مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر از بررسی و تشکیل ۲۰ هزار پرونده معاینات به صورت سرپایی در پزشکی قانونی این استان خبر داد.

شیث امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سال گذشته حدود ۹۷۸ جسد به پزشکی قانونی بوشهر ارجاع و تحت معاینه و کالبد گشایی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بخش اعظم کار پزشکی قانونی در بخش معاینات شامل تصادف، نزاع، حوادث کار، معاینه‌های خاص مردان، زنان، فرزندخواندگی، استخدام، از کارافتادگی و نقص عضو است.

امینی اضافه کرد: در این مدت ۹۱ کمیسیون در خصوص پرونده‌های قصور پزشکی، معاینه‌ها، علت فوت، روان‌پزشکی و سایر شکایت‌ها تشکیل و دو هزار نمونه آزمایش نیز از متوفیان و یا از مراجعه‌کنندگان به صورت سرپایی انجام‌شده است.

امینی بابیان اینکه با وجود شیوع ویروس کرونا و ابتلاء همکاران اما باز هم کار مردم در این بخش تعطیل نشد گفت: اقدام‌های خوبی در پزشکی قانونی بوشهر در راستای حفظ سلامت کارکنان و مراجعان در خصوص ویروس کرونا صورت گرفت.

کمبود نیرو

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر ضمن درخواست از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای معرفی پزشکانی که تمایل به کار در پزشکی قانونی دارند در قالب طرح و یا قراردادی افزود: کمبود نیروی اداری و پزشکی از مهم‌ترین مشکلات پزشکی قانونی استان بوشهر است.

وی بابیان اینکه به علت کمبود نیرو از نظر اداری و پزشکی امکان راه‌اندازی پزشکی قانونی در شهرستان‌های دیلم و عسلویه فراهم نشد تأکید کرد: ۸۰ درصد از استعلام‌های قضائی و پاسخ‌دهی به آن‌ها از طریق تبادلات الکترونیکی انجام می‌گیرد که نقش مؤثری در کاهش اطاله دادرسی و هزینه‌ها دارد.

امینی اظهار داشت: مرکز استان و شهرستان‌های کنگان، دشتستان، گناوه و جم مجهز به سیستم اتوماسیون هستند و تمامی مکاتبات قضائی از طریق سیستم انجام و در موارد محدودی که مرجع استعلام کننده فاقد سیستم‌های یاد شده باشند تبادلات به صورت پستی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در صورتی که مرجع استعلام کننده مجهز به سیستم اتوماسیون الکترونیک باشد پاسخ‌ها نیز از طریق این سیستم‌ها انجام می‌شود که نقش مؤثری در کاهش اطاله دادرسی و هزینه‌ها دارد.

انجام آزمایش‌های تخصصی درون استان

امینی گفت: با تکمیل روند تعمیرات اساسی آزمایشگاه پزشکی قانونی و بهره‌برداری از آن بخش اعظمی از پرونده‌هایی که برای انجام آزمایش تخصصی از جمله سم‌شناسی باید به استان فارس ارسال می‌شد از این پس در درون استان انجام می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در گذشته بخشی از تجهیزات آزمایشگاهی در استان وجود داشت و برخی نیز به دلیل مناسب نبودن فضا و نبود برخی امکانات زیرساختی امکان انجام آنها در استان بوشهر وجود نداشت اما با تعمیر آزمایشگاه موجود با ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار بخش مهمی از مشکلات این اداره کل در بخش آزمایشگاهی برطرف می‌شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا