شهرستان ها

برفروبی تمام محورهای مواصلاتی اردبیل

اردبیل – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: همه راه‌های مواصلاتی استان اردبیل باز و تردد در آنها جریان دارد.

کلیم‌الله وثوقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در حال حاضر تمام محورهای مواصلاتی اردبیل از شمال تا جنوب استان درگیر برف و کولاک است و شهروندان باید برای عبور از محورهای کوهستانی زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه نیروهای امدادی و راهداران در تمامی محورهای مواصلاتی مستقر هستند، تصریح کرد: همکاران ما در قالب طرح زمستانی در ۲۳ نقطه حادثه خیز در محورها و مناطق صعب‌العبور حضور دارند تا با تلاش ۹۵ اکیپ راهداری خدماتی را به مسافران و رانندگان در محورهای مواصلاتی ارائه کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: در طرح زمستانی راهداری استان اردبیل با همراهی ۴۰۰ پرسنل و ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین خدماتی را به هموطنان ارائه می‌کنیم تا در ترددهای جاده‌ای مشکلی نداشته باشند.

وثوقی با بیان اینکه انجام عملیات راهداری زمستانی در فصول سرما و بارش از وظایف و مأموریت‌های مهم راهداران در محورهای مواصلاتی است، اظهار کرد: تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارائه خدمات راهداری زمستانی در راه‌های ارتباطی استان اردبیل اتخاذ شده است.

وی از استقرار ۴۰۰ راهدار در قالب ۷۵ اکیپ راهداری از ۱۵ آذرماه ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در مسیرهای ارتباطی استان اردبیل خبر داد و گفت: نیروهای راهداری اردبیل برای استقبال از زمستان و ارائه خدمات مطلوب به مسافران از جهت تعداد و بهره‌گیری از ماشین‌آلات و راهدارخانه‌ها در آماده باش کامل قرار گرفتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: اردبیل جز استان‌های سردسیر کشور است که معمولاً زودتر از سایر استان‌ها درگیر مشکلات راهداری زمستانی می‌شود بدین ترتیب فعال کردن اکیپ‌های زمستانی، خرید نمک، شن و ماسه برای نمک‌پاشی جاده‌ها معمولاً اقداماتی است که سریع‌تر از سایر استان‌ها در اردبیل آغاز می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا