شهرستان ها

برنامه‌ریزی و راهبردهای استان ایلام متناسب با آمایش سرزمینی است

ایلام-استاندار ایلام گفت: برنامه‌ریزی و راهبردهای استان ایلام متناسب با آمایش سرزمینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز شنبه ۱ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳، در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به پاسخ جمهوری اسلامی ایران به رژیم منحوس و ددمنش صهیونیستی که موجب شادی همه مردم ایران شد، اظهار داشت: این اقدام لبیک به فرمایشات مقام معظم‌رهبری توسط سپاهیان اسلام بود.

وی با قدردانی از فرمایشات نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام در حوزه‌های مختلف، افزود: این فرمایشات باید نصب‌العین همه مسئولان قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: سال ۱۴۰۳ را با (جهش تولید با مشارکت مردم) به‌عنوان شعار سال ۱۴۰۳ آغاز کردیم و در جلسه‌ای با مدیران حوزه جهش تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری، راهبردها را مشخص کردیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم با تلاش همه‌جانبه، نتیجه شیرینی فرمایشات مقام معظم‌رهبری، توسط مردم در پایان سال لمس شود و همه برنامه‌ریزی‌ها به‌صورت راهبردی باشد.

بهرام‌نیا با اشاره به فرمایشات مقام معظم‌رهبری در خصوص اشتغال خرد، گفت: مقام معظم‌رهبری بر مشاغل خرد و خانگی تاکید دارند و در استان هم به این مشاغل توجه شده است‌.

وی خاطرنشان کرد: با وجود ۳۳ رشته صنایع دستی در استان و استفاده از وام مشاغل خانگی، شاهد اشتغال‌زایی بالا در استان هستیم که دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی، کمیته امداد و بهزیستی در حوزه اشتغال خوب عمل کردند.

استاندار ایلام تاکید کرد: با وجود تلاش برای فراهم شدن سرمایه‌گذاری‌های‌کلان در استان، نباید از مشاغل خرد و خانگی غافل شویم. سرمایه‌گذاری کلان و اشتغال خرد و خانگی جزو برنامه‌های راهبردی در استان است.

استاندار ایلام اضافه کرد: برای توسعه و پیشرفت استان و تحقق شعار ۱۴۰۳، از ظرفیت دانشجویان، نخبگان و صاحب‌نظران استان متناسب با آمایش سرزمینی استفاده خواهیم کرد.

ی به رشد سرمایه‌گذاری خارجی در استان اشاره کرد و گفت: جذب سرمایه‌گذاران در دولت سیزدهم در استان ایلام در اولویت قرار گرفته است. سرمایه‌گذاران چینی در فاز اول ۲۵۰ میلیارد تومان و فاز دوم ۵۰۰ میلیارد تومان برای تولید کارخانه سلیکون منگز سرمایه‌گذاری می‌کنند و همچنین طرح‌های بزرگی در شهرستان‌های استان در حال اجراست.

استاندار ایلام بیان داشت: واحد بزرگ صنعتی شهرستان مهران پس از ۱۰ سال تعطیلی به چرخه آماده‌سازی بازگشت این طرح با ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار تن فولاد و ۳۰ مگاوات برق، در صورت بهره‌برداری قادر به تامین ۶۰ درصد از برق موردنیاز شهرستان خواهد بود.

وی با اشاره به جایگاه ایلام از نظر ثبت اشتغال در کشور، یادآورشد: با تلاش مجموعه مدیران استانی، ایلام سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب رتبه‌های نخست و سوم ثبت اشتغال را کسب کرد و سال ۱۴۰۲ استان ایلام در صحت‌سنجی و راستی‌آزمایی هم به رتبه سوم در کشور دست یافت.

استاندار ایلام در بخش دوم سخنان خود به موضوع رعایت حجاب و عفاف در ادارات اشاره کرد و گفت: اوایل سال ۱۴۰۳، نشست عفاف و حجاب با حضور همه مدیران استانی برگزار شد و در آن نشست به مدیران و فرمانداران تاکید شد که همه ادارات و دستگاه‌ها در ابتدا از خود شروع کنند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تصریح کرد: در ادارات از ظرفیت امر به معروف و نهی از منکر و با اخلاق حسنه، کم‌حجابی را تذکر دهند و کسانی که بر ناهنجاری، به‌صورت کاملاً عامدانه و هدفمند، پافشاری دارند باید با آنان برخورد قانونی شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان در مقیاس ملی از نظر رعایت حجاب و عفاف جایگاه خوبی دارد و این جایگاه به واسطه اصالت دینی و مذهبی مردم استان است.

وی اضافه کرد: موضوع حجاب یکی از مباحث مهم دینی و قانونی برای همگان در کشور است و این موضوع هم قانون و هم شریعت است. کسانی که مروج بی‌حجابی هستند، مزدور و اجیرشده و جدای از مردم رشید و ولایت‌مدار کشور و عده‌ای قلیل هستند که اغفال شده‌اند.

استاندار ایلام در این نشست از نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و دستگاه‌های فرهنگی استان که در حوزه حجاب و عفاف تلاش می‌کنند قدردانی کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا