شهرستان ها

برنامه محرومیت‌زدایی ۵ تا ۱۰ ساله توسط بسیج طراحی می‌شود

بجنورد- معاون برنامه و بودجه بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه رفع محرومیت نیازمند ورود جدی تمام دستگاه‌ها است، گفت: بسیج در حال طراحی یک طرح جامع محرومیت زدایی ۵ تا ۱۰ ساله است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالحسین بریمانی عصر شنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تخصیص اراضی استان برای ایجاد نواحی و شهرک‌های صنعتی غیر دولتی اقدامی قابل تحسین در خراسان شمالی است زیرا باعث ایجاد اشتغال خواهد شد.

معاون برنامه و بودجه بسیج مستضعفین با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۰، ادامه داد: در بودجه مصوب امسال مجلس شورای اسلامی، توجه به موضوع محرومیت زدایی کم سابقه و بی نظیر است.

وی افزود: سند اعتلای بسیج برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب بر اساس منویات مقام معظم رهبری تهیه و توسط ایشان تصویب شده است.

بریمانی گسترش عدالت را یکی از برنامه‌های هفتگانه این سند عنوان کرد و گفت: مردم محور بودن و تحقق مردم سالاری دینی دو رویکرد مهم این سند است.

معاون برنامه و بودجه بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه رفع محرومیت نیازمند ورود جدی تمام دستگاه‌ها است، تصریح کرد: بسیج در حال طراحی یک طرح جامع محرومیت زدایی طی برنامه بندی ۵ تا ۱۰ ساله است.

وی افزود: درمان واقعی برای مقابله با حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی مرتبط با آن، آباد سازی روستاها و مهاجرت معکوس است.

بریمانی در انتها بر لزوم همکاری مردم با دولت و بسیج برای رفع محرومیت تاکید کرد و گفت: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد در راستای محرومیت زدایی کارها گسسته و نقطه به نقطه است و مردم آنچنان که باید در عرصه حضور ندارند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا