شهرستان ها

برگزاری اجلاسیه بزرگ شهدای شهرستان آستارا

آستارا- فرمانده سپاه ناحیه آستارا گفت: اجلاسیه شهدای آستارا در راستای برگزاری کنگره سرداران، امیران و ۸۰۰۰ شهید استان گیلان به مدت ۵ شب در این شهرستان برگزار می شود.

سرهنگ بهزاد قنبری در حاشیه جلسه کمیته ستاد برنامه ریزی اجلاسیه شهدای شهرستان آستارا که با حضور عوامل اجرایی اجلاسیه و مسؤولان شهرستان برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای برگزاری دومین کنگره سرداران، امیران و ۸۰۰۰ شهید استان گیلان اجلاسیه شهدای شهرستان آستارا با حضور آحاد جامعه به مدت ۵ شب از ۳۱ مرداد الی ۴ تیر ۱۴۰۳ در شهر آستارا برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از شهادت نیست، آشنایی نسل جدید با فرهنگ شهدا را از اهداف برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان آستارا اعلام کرد و افزود: جهاد تبیینی که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر آن تأکید دارند، یکی از مصادیق آن همین اجلاسیه شهدا است و خروجی این اجلاسیه باید یک معرفت آفرینی و یک معرفت افزایی باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های متعدد پیش‌بینی شده برای این اجلاسیه بزرگ عنوان کرد: اجرای اجلاسیه در ۳ بخش نمایش، رزمایش و نمایشگاه پیش بینی شده که در بخش نمایش نمایشنامه‌ای تدارک دیده شده و توسط کارگردان هنری سیر تاریخی از واقعه عاشورا تا مهدویت در هفت پرده با استفاده از ظرفیت هنرمندان شهرستان اجرا می‌شود.

سرهنگ قنبری با اشاره به آمادگی کامل کمیته‌ها در اجرای مقدمات اجلاسیه شهدای شهرستان، اظهار کرد: در ورودی اجلاسیه غرفه‌های ۲۲ گانه ای تدارک دیده شده که در قالب‌های مختلف با همکاری ادارات شهرستان برپا می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اجرای رزمایش به عنوان بخش سوم این اجلاسیه گفت: رزمایشی با موضوع دفاع مقدس و به ویژه عملیات کربلای ۵ که عملیاتی برای تثبیت و پیروزی رزمندگان در ۸ سال دفاع بود در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا نشر فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را از جمله اهداف برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان آستارا برشمرد و از مدیران این شهرستان خواست تا در برگزاری این اجلاسیه عوامل اجرایی را همراهی کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا