شهرستان ها

برگزاری انتخابات سالم و پرشور نیازمند تعامل دستگاه‌های ذیربط است

اراک- رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور نیازمند هم افزایی و تعامل مطلوب دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و نظارتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی در جلسه هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی گفت: برای برگزاری یک انتخابات سالم، پرشور و حماسی در روز ۲۸ خرداد ماه سال جاری نیازمند هم افزایی و تعامل مطلوب هیأت‌های اجرایی، هیأت‌های نظارت، دستگاه قضا و مجامع اطلاعاتی استان هستیم.

وی افزود: در روند انتخابات، بررسی‌ها با دقت انجام می‌شود تا در نهایت افراد امین و واجد صلاحیت‌های لازم در معرض انتخاب مردم شریف استان مرکزی قرار گیرند و در کمال صحت و سلامت انتخابات برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: از همه ابزارها برای برگزاری انتخابات پرشور و عادلانه استفاده خواهیم کرد و ترویج قانون مداری به منظور پیشگیری از هرگونه تخلف و جرم را در دستور کار داریم تا همه در این فرایند بر مبنای قانون عمل کنند.

موسوی بیان کرد: با نگاهی جامع به انتخابات دوره‌های قبل و تجربه‌هایی که از اتفاقات گذشته به دست آمده است و بررسی دقیق مسائل روز و برگزاری جلسات با تمامی دست اندرکاران انتخابات آتی مطمئناً در پیشگیری از بروز تخلفات و جرایم انتخاباتی، بسیار مؤثر و مفید است.

وی افزود: دادگستری استان مرکزی جلسات ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی استان را از اسفند ماه سال ۱۳۹۹ برگزار کرده و مصمم به بکارگیری اقدامات پیشگیرانه است و مشخص شده است که دستگاه‌های ذیربط، قبل، حین و بعد از انتخابات دقیقاً چه وظایفی دارند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: به همین منظور استان به سه منطقه معمولی، نیمه حساس و حساس تفکیک شده و بر مبنای آن راهکارهای مناسب ارائه و عملیاتی می‌شود.

رئیس دستگاه قضائی استان مرکزی تأکید کرد: دستگاه قضا قطعاً با متخلفین عرصه انتخابات برخورد قاطع خواهد داشت و از آرای مردم صیانت خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در پایان خاطر نشان کرد: ان شاء الله با تدابیر اتخاذ شده و اقداماتی که انجام می‌گیرد و همچنین با داشتن ملت فهیم، آگاه و همیشه در صحنه، شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد خواهیم بود و برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی رقم می‌خورد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا