شهرستان ها

بزرگترین تهدید گونه عروس سنگ معدنکاری است

شهرکرد-مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: بزرگترین تهدید گونه عروس سنگ معدنکاری بوده که به دلیل اینکه عمده منطقه رویش این گیاه خارج از مناطق حفاظت شده است، حفاظت به سختی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید یوسف پور روز چهارشنبه در نشست علمی تخصصی جنس عروس سنگ (فرصتها، چالشها و تهدیدها) اظهار کرد: ۶۴ گونه عروس سنگ در دنیا شناسایی شده است که از این تعداد ۱۷ گونه در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای افزایش حفاظت و حراست از این گونه گیاهی با ارزش اطلس عروس سنگ در استان تهیه شده است تصریح کرد: تا پایان تیرماه اطلس عروس سنگ به چاپ خواهد رسید.

یوسف پور خاطر نشان کرد: برای گونه‌های گیاهی از جمله ” زنیان پیرکوه” که در مساحتی کمتر از ۳۰۰ مترمربع است و “مرزه” یا “ریحانک کلاری” نیز با همکاری مرکز تحقیقات جهادکشاورزی، اداره کل حفاظت محیط‌زیست برنامه مطالعاتی، تکثیر و احیا را در دستور قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه از سه سال گذشته رویکرد برنامه‌های حفاظت محیط زیست علاوه بر حراست و حفاظت از گونه‌های جانوری به سمت حراست از گونه‌های گیاهی با اولویت گونه‌های در معرض خطر رفته است گفت: در این راستا همکاری مشترک بین مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان انجام شده است.

یوسف پور با اذعان بر اینکه بزرگترین تهدید گونه عروس سنگ معدنکاری است گفت: به دلیل اینکه عمده منطقه رویش این گیاه خارج از مناطق حفاظت شده است، حفاظت و حراست به سختی انجام می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا