شهرستان ها

بصیرت چراغ راه در مسیر غبار آلود زندگی اجتماعی است

ایلام-معاون تربیت و آموزش فراجا گفت: بصیرت چراغ راه در مسیر غبار آلود زندگی اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حبیب الله جان نثاری ظهر شنبه در آیین افتتاحیه دوره‌های متمرکز بصیرت فرماندهان و مدیران استانی با تسلیت ایام فاطمیه و گرامی داشت سالروز حماسه نهم دی ماه، گفت: بصیرت ابزاری است که به انسان کمک می‌کند تا به عنوان چراغ راه در مسیر غبار آلود زندگی اجتماعی راه درست را تشخیص دهد.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای دوره‌های بصیرت، شناخت بیش از پیش محیط پیرامون است افزود: حضرت امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند اگر می‌خواهید در فتنه‌ها گرفتار نشوید بایستی شناخت داشته باشید.

معاون تربیت و آموزش فراجا در ادامه به ابعاد شناخت از دیدگاه امام علی (ع) پرداخت و تصریح کرد: انسان بایستی ابتدا خود و سپس خدا و در ادامه دوستان و دشمنان، تهدیدات و فرصت‌ها را بشناسد.

وی رفتار انسان را تابعی از افکار، نگرش و بینش خود فرد دانست و بیان کرد: تغییر نگرش و بینش برای تغییر رفتار از اهداف و ارائه آموزش در هر سازمانی است و در مجموعه انتظامی کشور نیز آموزش به عنوان یک اصل بایستی مد نظر فرماندهان باشد.

سردار جان نثاری در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین اهداف کلان پلیس در امر آموزش، ارائه آموزش بر اساس شیوه‌های دین مبین اسلام را راهگشا و ضروری دانست و بیان کرد: تقویت باورهای دینی، سیاسی و فرهنگی به عنوان اهدافی است که در دوره‌های بصیرت به دنبال آن هستیم.

در ابتدای این مراسم سردار دلاور القاصی مهرفرمانده انتظامی استان نیز به تشریح اهداف برگزاری دوره بصیرت پرداخت و گفت: دوره‌های بصیرت استانی در دو مرحله و طی این هفته با نام و یاد سردار حاج قاسم سلیمانی و با ظرفیت ۱۱۴ نفر و دوره بعدی هفته آینده با نام شهدای مدافع امنیت و برای ۱۱۴ نفر دیگر از کارکنان برگزار می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا