شهرستان ها

بلوک سیمانی «لیکا» مدرن با کیفیت و مقرون به صرفه

تهران- بلوک سیمانی «لیکا» جزو جدید ترین مصالح ساختمانی است که فناوری های روز دنیا ساخته می شوند. مصالح ساختمانی با گذشت زمان و پیشرفت علم مقاوم تر و سبک تر با کیفیت تر می شوند.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بلوک سیمانی لیکا جزو جدید ترین مصالح ساختمانی است که فناوری های روز دنیا ساخته می شوند. مصالح ساختمانی با گذشت زمان و پیشرفت علم مقاوم تر و سبک تر می شوند و روز به روز بر کیفیت آنها افزوده می شوند.

مهندسان عمران از تکنولوژی روز دنیا استفاده می کنند تا بهترین مصالح را با مقاومت بالا، وزن سبک و مواد اولیه با کیفیت بسازند. آنها برای تحقق دو رویکرد تلاش می کنند. دوام و عمر ساختمان ها را بالا ببرند و هزینه ها را در بلند مدت و کوتاه مدت کاهش دهند.

از پرکاربرد ترین مصالح ساختمانی بلوک های سیمانی هستند. بلوک سیمانی لیکا نوع جدیدی از مصالح ساختمانی است که با فناوری های مدرن و دستگاه های تمام اتوماتیک ساخته می شوند. مواد تشکیل دهنده بلوک سیمانی لیکا با انواع قدیمی آن تفاوت دارد. از سنگ دانه های رسی (ریز و گرد) برای ساخت بلوک سیمانی لیکااستفاده می کنند. این نوع بلوک به دلیل وزن سبک آن به لیکا (leca ) شهرت دارد.

leca مخفف light expanded clay aggregate است که به معنای دانه رس سبک منبسط شده است. دانه های رس را درون کوره های گردان می ریزند. دمای کوره ها را تا ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد بالا می برند که باعث می شود دانه های رس منبسط شوند. سپس دانه های ریز رس را با آب و سیمان مخلوط می کنند.

بلوک سیمانی لیکا در دو نوع تولید می شود:

· بلوک های تو پر لیکا

· بلوک های تو خالی لیکا

دو گروه ذکر شده در اشکال و ضخامت های مختلف تولید و عرضه می‌شوند.

Description: C:UsersFuziaDesktopبلوک-لیکا2.jpg

ویژگی ها و کاربرد بلوک سیمانی لیکا

برای خرید بلوک سیمانی سنگین باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

برای ساخت سقف تیرچه ای، دیوار ساختمانی، محوطه سازی، دیوار چینی و … باید از بلوک های مخصوص هر مکان استفاده کرد. به طور مثال بلوک مناسب دیوار را برای سقف خانه نمی توانید به کار ببرید. با توجه به نوع مصرف باید نوع بلوک مورد نظر را تهیه کنید.

کاربرد بلوک سیمانی لیکا با توجه به اندازه دانه های رس به کار رفته در آن متفاوت است:

· دانه ریز: اندازه آن بین ۰ تا ۳ میلیمتر است. برای استفاده در ملات لیکا، بتن سبک و … مناسب است.

· دانه متوسط: اندازه دانه ها بین ۳ تا ۱۰ میلیمتر است. در زیرسازی سازه ها و اجزای مختلف ساختمان ها می توان استفاده کرد..

· دانه درشت: اندازه آن بین ۱۰ تا ۲۰ میلیمتر است. برای زهکشی، عایق سازی، سقف، کف و زیر سازی ساختمان های مختلف می توان استفاده کرد.

استفاده از دانه رس (لیکا) به تولید بلوک سیمانی محدود نمی شود بلکه در زمینه های مختلف از دانه های رس استفاده می کنند. از دانه های رس در تولید محصولات کشاورزی به جهت صرفه جویی در مصرف آب و عدم استفاده از سم و … استفاده می شود.

برتری های بلوک سیمانی لیکا

وزن سبک از ویژگی های منحصر به فرد بلوک سیمانی لیکا است که نسبت به انواع دیگر بلوک ها وزن کمتری دارد. در نتیجه حمل و نقل را آسان می کند. اگر از بلوک سیمانی لیکا برای ساخت و ساز استفاده شود بر وزن نهایی سازه و ساختمان تاثیر می گذارد.

بلوک سیمانی لیکا عایق صوت و حرارت: امروزه به دلیل افزایش قیمت حامل های انرژی از امتیازات مثبت ساختمان ها این است که عایق حرارت باشند و به دلیل شلوغی شهر ها بهتر است از مصالحی استفاده شود که عایق صوت باشند تا هیچ گونه صدایی به داخل ساختمان نفوذ نکند. از بلوک سیمانی لیکا به عنوان بهترین و با کیفیت ترین عایق صوت و حرارت می توانید استفاده کنید.

تحمل آب و هوای سخت: بلوک سیمانی لیکا در شرایط آب و هوایی بسیار سرد و بسیار گرم مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. در شرایط آب و هوایی مختلف مانند سرما، گرما و.. دچار ترک خوردگی و تغییرات ارتجاعی نمی شود.

مقاومت برون سازه ای: امروزه برای ساخت ساختمان ها ابتدا اسکلت فلزی و بتنی ساختمان را بنا می کنند. در مرحله بعد دیوارچینی انجام می‌شود. بنابراین دیوار ها وزن اسکلت ساختمان را تحمل نمی‌کنند، اما در برابر عوامل خارجی (وزن ملات، قطعات نما و …) باید مقاومت داشته باشند.

وزن لوازمی مانند کابینت ها، قفسه کتاب، لوستر ها و … که بعداً بر روی دیوار نصب می شوند را باید بتواند تحمل کند.

مقاومت در برابر حریق: این ویژگی ارتباط مستقیمی با ضخامت دیوار و نوع بلوک سیمانی دارد. اداره ملی استاندارد آزمایش هایی را بر روی بلوک سیمانی لیکا انجام داده است. آزمایشات نشان داد مقاومت این نوع بلوک در برابر حریق بیشتر از ۳ برابر است.

مقاومت در برابر جمع شدن به مرور زمان: در بلوک هایی که دانه ندارند مثل فوم بتن یا بتن های گازی به مرور زمان جمع شدگی اتفاق می افتد. در بعضی بلوک ها با پایه سیمان و قطعات بتنی نیز جمع شدگی رخ می دهد. این جمع شدگی در اثر تدوین فرایند هیدراسیون است. اگر از حد استاندارد عبور کند باعث ایجاد ترک های ریز می شود و در نتیجه مقاومت سازه را کاهش می دهد. حد استاندارد جمع شدگی ASTM 0.065 در طول بلوک تعیین شده است.

Description: C:UsersFuziaDesktop5b82525410116.jpg

بلوک سیمانی لیکا

انواع بلوک سیمانی لیکا

در ادامه انواع بلوک سیمانی لیکا را برای شما نام می بریم و شما می توانید نوع بلوک را با توجه به نوع مصرف انتخاب نمایید. انواع بلوک سیمانی لیکا به شرح زیر می باشد:

· بلوک دیواری توخالی ته پر با ۳ سوراخ

· بلوک دیواری توخالی ۴ جداره یا ۳ جداره

· بلوک تیغه ای توخالی ته پر ۳ جداره

· بلوک تیغه ها ی ته پر با ۲ سوراخ

· بلوک دیواری توخالی ۳ جداره

· بلوک دیواری توپر فارسی بر

· بلوک تیغه ای تو پر

· بلوک سیمانی لیکا در اندازه آجر

انواع دیگری از این بلوک ها تولید می شوند که با توجه به کاربرد و مشخصات مورد نیاز می توانید خریداری نمایید.

قیمت انواع بلوک سیمانی

استفاده از بلوک سیمانی (نسبت به آجر) برای ساخت انواع سازه ها و ساختمان ها مقرون به صرفه تر است. قیمت بلوک سیمانی لیکا نسبت به بلوک سیمانی معمولی گران‌تر هستند. استفاده از بلوک لیکا با توجه به امتیازات ذکر شده در بالا و عمر طولانی آن از نظر هزینه در آینده مقرون به صرفه تر می باشد.

عوامل دیگری نیز در قیمت بلوک تاثیر دارد. اندازه، وزن، ضخامت و همچنین ویژگی هایی مثل عایق صوت و حرارت بودن و… از جمله عواملی هستند که بر قیمت بلوک سیمانی تاثیر می گذارند. نوع حمل و نقل نیز بر قیمت نهایی بلوک سیمانی تاثیر دارد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا