شهرستان ها

بهره‌وری استفاده کارآمد از منابع و تعدیل هزینه‌ها است

اردبیل- معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: نظام بهره‌وری استفاده کارآمد از منابع و کاهش هزینه‌ها به همراه اثربخشی مؤثر در حوزه اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا خوشزاد صبح سه شنبه در جلسه کمیته بهره‌وری در اردبیل اظهار کرد: سازمان ملی بهره‌وری در استان‌ها مسئولیت‌ها و مأموریت‌های خود را با محوریت دانشگاه، استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تعریف و تعیین کرده تا ما بتوانیم از این ظرفیت در قالب تفاهم‌نامه سه جانبه استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در کنار مطالعات و برنامه‌ریزی دقیق در نظام بهره‌وری و در بخش اجرا نیز ما سعی می‌کنیم از ظرفیت دانشگاه محقق اردبیلی، علوم پزشکی و علمی – کاربردی به عنوان سه دانشگاه دولتی استفاده کنیم تا با ارائه نظرات و پیشنهادات بتوان به اهداف موردنظر دست پیدا کرد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: در برخی از استان‌ها این تفاهم‌نامه اجرایی شده و در استان اردبیل نیز کارهای اثربخش در این حوزه آغاز شده تا ما بتوانیم از ظرفیت این مراکز علمی و دانشگاهی در توسعه برنامه‌ها با رویکرد نظام بهره‌وری استفاده کنیم.

خوشزاد بیان کرد: سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی در بحث بهره‌وری از نیروی انسانی مولد، سرمایه و منابع مالی و همچنین نظام کارآمد اجرایی و تولید بهره برده تا در یک دوره زمانی مشخص بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.

وی ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه و دولت سیزدهم بیشترین تاکید بر نظام بهره‌وری و کارآیی بخش‌های مختلف است تا بدون هدر رفت منابع انسانی و مالی بتوان به برنامه‌ریزی‌های تعریف شده نائل شد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بهبود مستمر فضای کسب و کار را در ارتقای نظام بهره‌وری مؤثر دانست و اظهار کرد: در استان اردبیل نیز با حذف قوانین مخل تولید سعی بر این است تا با تسهیل‌گری در نظام کسب و کار رقم خورده و به تبع آن بهره‌وری را در بخش‌های مختلف اعم از کشاورزی، گردشگری، خدمات و نظام صنعت و معدن بهبود بخشید.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا