شهرستان ها

بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی اردبیل مورد رصد و پایش دقیق است

اردبیل- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به عنون دبیرخانه کمیته بهره‌وری تلاش می‌کند تا میزان بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی را مورد پایش قرار دهد.

داود شایقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با شکل‌گیری دبیرخانه کمیته بهره‌وری استان در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سعی بر این است تا نظام نامه چرخه مدیریت بهره‌وری مورد توجه قرار گرفته و با همراهی اعضای کمیته بتوانیم بر اساس اولویت‌های تعیین شده، کارها را به شکل مطلوب و مناسب در این بخش به پیش ببریم.

وی تصریح کرد: با اولویت مسأله‌شناسی سعی بر این است تا بر مبنای سند توسعه و آمایش استان بتوان نقاط ضعف و قوت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف را مورد ارزیابی قرار داده تا با همراهی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان به شکل راهبردی موانع و مشکلات را از سر راه حوزه بهره‌وری برداشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در این زمینه دوره آموزشی ۲ ساعته نیز برای کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی شده تا بتوانند با حضور در این دوره آموزشی در حوزه بهره‌وری، ارتقای مهارت و توانمندی خود را انجام دهند.

شایقی افزود: در قالب نظام چرخه مدیریت رصد و پایش دقیق فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای ارتقای بهره‌وری مورد توجه است و قطعاً سعی بر این است تا بر مبنای اسناد بالادستی و شناخت مسائل نقاط ضعف و کاستی را برطرف و به ارتقای بهره‌وری کمک کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهمنامه‌ای که با دانشگاه محقق اردبیلی، استانداری اردبیل، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سازمان بهره‌وری به انجام می‌رسد، سعی بر این است تا بر اساس تعاریف علمی دقیق کارها را به صورت منظم در این بخش به پیش برده و نقاط ضعف را نیز برطرف کرد.

شایقی بهره‌وری را عامل مؤثر در بهبود شرایط و پیشبرد امور برشمرد و اضافه کرد: با توجه به اینکه در دولت سیزدهم رئیس جمهور بر این اصل تاکید کرده، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تلاش می‌کند تا در کنار بالا بردن بهره‌وری دستگاه‌های مختلف اجرایی، زمینه جلب رضایتمندی مردم و بهبود شرایط موجود را فراهم کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: با رفع نقاط ضعف و کاستی انتظار می‌رود میزان بهره‌وری در دستگاه‌های مختلف ارتقا یافته و شرایط مطلوبی را در این نظام‌نامه جامع شاهد و ناظر بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا