شهرستان ها

بهره مندی ۸۲۳ روستا از خدمات زیرساختی دیتا در اردبیل

اردبیل – مدیر کل امور روستایی استانداری اردبیل از فعال شدن خدمات زیرساختی دیتا در ۸۲۴ روستا و دهیاری های استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، میرعلی رحیمی زاد شامگاه دوشنبه در جلسه کمیسیون افزایش ایمنی در راه‌های روستایی استان اظهار کرد: با فعالیت دیتا، اقدامات دهیاران به صورت آنلاین قابل مشاهده بوده و همه دهیاران دارای کد از فعالیت‌های هم باخبر می‌شوند.

وی ارائه آموزش، مخصوصاً آموزش‌های مورد نیاز برای آگاه‌سازی دهیاران برای افزایش ایمنی در راه‌های روستایی را از جمله کاربردهای دیتا و آنلاین بودن ذکر کرد.

مدیر کل امور روستایی استانداری اردبیل بیان کرد: با اینکه اقدامات مربوط به ایمنی راه‌ها از جمله مأموریت‌های راهداری بوده، دهیاران نیز به عنوان یار کمکی راهداران در راستای کاهش تصادفات در جاده‌های روستایی همکاری می‌کنند.

رحیمی زاد با اشاره به هفته ایمنی از اجرای برنامه‌های مختلف در راستای ارتقای ایمنی، خصوصاً در راه‌های روستایی خبر داد.

وی آموزش حضوری و مجازی دهیاران توسط پلیس راه روستایی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، برگزاری کارگاه‌های آموزش ضوابط و مقررات راهنمایی و رانندگی برای روستاییان توسط پلیس راه روستایی، نصب بنرهای هشدارهای ایمنی در میادین اصلی روستاها را خواستار شد.

آموزش ترافیکی و ایمنی به رانندگان ادوات کشاورزی، تقدیر از دهیاران فعال در حوزه ایمنی و تقدیر از رانندگان قانون مدار ادوات و ماشین آلات کشاورزی از موضوعاتی بود که در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های روستایی اعضای جلسه بر اجرای این موارد تاکید کردند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا