شهرستان ها

بودجه مصوب شهرداری‌های استان سمنان ۹۷۰ میلیارد تومان بود

سمنان- مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری سمنان، گفت: بودجه مصوب شهرداری‌های استان در سال ۹۹ بالغ بر ۹۷۰ میلیارد تومان بود که سرانه هر نفر ۱.۷ میلیون تومان برآورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، راضیه شهاب ظهر چهارشنبه در نشست با شهرداران استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه بودجه مصوب شهرداری‌های استان در سال ۹۹ بالغ بر ۹۷۰ میلیارد تومان بود که سرانه هر شهروند با توجه به این اعتبار، به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید، تاکید کرد: پیش بینی می‌شود ۳۲ درصد بودجه مصوب شهرداری‌های استان در سال ۹۹، معادل ۸۰۰ میلیارد تومان امکان تحقق دارد.

وی با بیان اینکه بودجه مصوب شهرداری‌های استان در سال جاری به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و میزان سرانه هر شهروند نیز به دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید، افزود: در مجموع در سال جاری نسبت به سال ۹۹، بودجه مصوب شهرداری‌ها ۱۳ درصد و سرانه هر شهروند بالغ بر ۲۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

افزایش واریزی مالیات به شهرداری‌ها

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری سمنان با بیان اینکه واریزی اداره کل امور مالیاتی به شهرداری‌های استان در سال ۹۹، مبلغ ۱۶۲ میلیارد تومان بود که ۵۰ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته است، ابراز داشت: ۱۶ درصد از بودجه سال ۹۹ شهرداری‌های استان، مربوط به واریزی‌های امور مالیاتی است.

شهاب با بیان اینکه در سال ۹۹ بالغ بر ۷۸ میلیارد تومان مجموع واریزی‌های شهرداری‌های استان از سازمان همیاری شهرداری‌های کشور است که نسب به سال ۹۸، این میزان ۱۱۸ درصد رشد داشته است، بیان کرد: در سال قبل هشت درصد بودجه شهرداری‌ها از محل واریزی‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تأمین شد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌های استان برای دریافت ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات معرفی شدند که مبلغ پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است، افزود: از ظرفیت اوراق تسویه، شهرداری‌های استان در سال ۹۹ به نسبت استفاده داشتند اما با نقطه ایده آل و مطلوب فاصله داریم که نیازمند تلاش ویژه‌تر است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا