شهرستان ها

بیش از ۲۰۰ زندانی جرایم مالی غیر عمد کرمانشاه در سال ۹۹ آزاد شدند

کرمانشاه- رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: با کمک ستاد دیه بیش از ۲۰۰ زندانی جرایم مالی غیر عمد در این استان در سال ۹۹ آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز توسلی‌زاده بعد از ظهر امروز در مراسم گلریزان که با همکاری ستاد دیه، اداره کل زندان‌ها و خیرین استان کرمانشاه در دادگستری کل این استان برگزار شد، اظهار کرد: ۲۰۵ زندانی جرایم مالی غیر عمد در سال ۹۹ در استان کرمانشاه با همکاری ستاد دیه و خیرین این استان آزاد شدند.

وی افزود: مبلغ محکومیت این افراد بیش از ۷۹۰ میلیارد ریال بوده که با رایزنی که با شکات پرونده صورت گرفته بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال از این مبلغ توسط خود شکات پرونده بخشیده شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه نفس این کار پسندیده و ارزشمند است، گفت: آزادی یک پدر که ناخواسته در زندان به سر می‌برد و برگشت آن به آغوش خانواده بسیار ارزشمند است.

توسلی‌زاده با اشاره به لزوم فرهنگ سازی برای آزادسازی زندانیان جرایم مالی غیرعمد و دعوت اقشار مختلف جامعه برای شرکت در این امر خیر تصریح کرد: اهدای حقوق یک سرباز برای آزادسازی یک زندانی نشاندهنده پیش قدم بودن مردم در انجام کار نیک است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه مسئولین امر باید با شناسایی ظرفیت‌ها و طلب کمک از آن‌ها برای آزادسازی زندانیان مذکور استفاده کنند، افزود: مردم در این دنیا امانتدار بوده و شایسته است، که از برکات حضرت حق در راه خیر استفاده کنند.

به گفته وی هر ساله با کمک ستاد دیه و جمعی از خیرین و مسئولین امر استان کرمانشاه به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) مراسم گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد در این استان برگزار می‌شود، که با استقبال خوب مردم همراه است.

گفتنی است، در این جلسه مبلغ ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال از سوی خیرین برای آزادسازی زندانیان اختصاص پیدا کرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا