شهرستان ها

بیش از ۲۸۰۰۰ پرونده قضائی کرمانشاه در سال ۹۹ به سازش رسید

کرمانشاه- رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: بیش از ۲۸ هزار پرونده قضائی در این استان طی سال ۹۹ به سازش رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز توسلی‌زاده بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه ستاد مصلحین در مسجد نور المهدی شهرک رسالت شهر کرمانشاه ایجاد صلح و سازش میان مردم را از اولویت‌های دادگستری کل استان کرمانشاه دانست و اظهار کرد: آمار پرونده‌های دادگستری این استان بالا بوده و این زیبنده جامعه اسلامی نیست.

وی افزود: کادر قضائی و اداری دادگستری استان کرمانشاه باید همواره در دسترس مردم باشد و تا حد امکان پرونده‌ها را به سمت مصالحه برده و از صدور حکم و اعمال مجازات خودداری کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به هزینه‌های اختلاف میان مردم که منجر به صدور حکم می‌شود، گفت: یقیناً اثرات مثبتی که مصالحه در روابط بین افراد می‌گذارد، ماندگار بوده و این مهم با صدور رأی و مجازات حاصل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه صدور حکم و مجازات و برخورد شدید باید برای جرایم مهمه باشد، تصریح کرد: مقوله سازش از تأکیدات و مستحبات مؤکد دینی بوده و آثار ارزشمند معنوی این عمل نیک بسیار مهم و ماندگار است.

توسلی‌زاده با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی شایسته آرامش است، افزود: اسلام حدود رفتارها را مشخص کرده و اگر افراد در این حدود حرکت کنند، زندگی به بهترین شکل در این جامعه جریان پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه ستاد مصلحین باید در تمامی مساجد سطح استان کرمانشاه فعال شود، گفت: بهره‌گیری از حضور بزرگان و مصلحین در این ستاد مؤثر است.

گفتنی است، ستاد مصلحین دادگستری کل استان کرمانشاه در سال ۹۹ بیش از ۲۸ هزار پرونده در این استان را به سازش کشاند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا