شهرستان ها

بیماران سرطانی و تالاسمی چشم انتظار اهدا خون کرمانشاهیان

کرمانشاه- مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به افزایش نیاز مراکز درمانی استان به فراورده های خونی گفت: بیماران سرطانی و تالاسمی چشم انتظار اهدا خون مردم کرمانشاه هستند.

پژمان صالحی فر ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن لیالی قدر شب‌های ماه مبارک رمضان ساعات فعالیت مراکز اهدا خون افزایش یافته و این مراکز در سه نوبت کاری از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۱:۳۰ شب پذیرای اهداکنندگان هستند.

وی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی نیاز به فراورده‌های خونی از سوی مراکز درمانی افزود: در ۲ ماه گذشته با توجه به نیاز مراکز درمانی به خون و فراورده‌های خونی به ویژه پلاکت درخواست مراکز درمانی ۱۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: عمر فراورده خونی پلاکت تنها سه روز بوده و ذخیره سازی آن عملاً غیر ممکن و تنها راه تأمین پلاکت برای بیماران سرطانی و تالاسمی اهدا خون مستمر توسط اهداکنندگان است.

صالحی فر بیان کرد: هم اکنون برای ۴.۵ روز ذخیره خونی کافی در استان وجود دارد و نیاز روزانه مراکز درمانی به پلاکت ۱۵۰ واحد است و از مردم و اهداکنندگان مستمر خون تقاضا داریم نسبت به اهدا خون، مخصوصاً گروه‌های خونی منفی اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: مردم در شب‌های قدر می‌توانند با اهدا یک واحد خون جان سه بیمار نیازمند به خون را نجات دهند و تقاضا داریم در این ایام نذر خون را فراموش نکنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا