شهرستان ها

بی اعتنایی شهردار قزوین به هنجارشکنی در آرامستان‌ها شایسته نیست/ دادستانی ورود کند

نایب رئیس شورای شهر قزوین گفت: ورود جدی مدیریت شهری به موضوع برخورد با هنجار شکنی و بدعت‌های غلط در مراسم تدفین در آرامستان‌های شهرداری قزوین ضرورت دارد و بی اعتنایی شهردار قزوین که او را به تدین و غیرت ورزی دینی می‌شناسیم به این مسأله اصلا شایسته نیست.

نایب رئیس پارلمان محلی قزوین:


به  گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، محسن حق شناس، درجلسه شورا ضمن انتقاد از عملکرد شهرداری قزوین در مدیریت آرامستان‌ها و بی تفاوتی نسبت به هنجار شکنی در برگزاری مراسمات تدفین توسط برخی افراد اظهار کرد: متأسفانه باید با درد و تلخی این تذکر جدی را مطرح کنم، چرا که در آرامستان مؤمنین شهر مراسمات ترحیم با هنجارشکنی و مداحی‌های خارج از عرف برگزار می‌شود، همچنین اخیرا نیز در یکی از آرامستان‌ها شاهد پخش آهنگ خواننده زن بوده‌ایم. 

نایب رئیس شورای شهر قزوین تاکید کرد: آرامستان مؤمنین دارای حرمت خاصی است و قاعده‌ای دارد، لذا با این گونه اقدامات هنجار شکنانه عملا دین و آموزه‌های آن را به سخره گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه با واگذاری غرف در آرامستان‌های شهرداری ایجاد درآمد شده است، تصریح کرد: این افزایش درآمد به ازای از دست دادن چه چیزی است؛ آیا این گونه رفتارها و هنجار شکنی‌ها در آرامستان مؤمنین بدعت نیست.

این عضو شورای شهر قزوین خاطر نشان کرد: بی اعتنایی شهردار قزوین که او را به تدین و غیرت ورزی دینی می‌شناسیم به این مسئله اصلا شایسته نیست؛ لذا نباید اجازه دهیم این اتفاقات در آرامستان که باید سرای عبرت ما باشد تکرار شود. 

نایب رئیس شورای شهر قزوین با بیان اینکه این گونه اتفاقات در آرامستان محصول نوآوری غلط است، افزود: آرامستان‌ها بهترین سرای عبرت آموزی ما تبدیل به سرای غفلت زایی شده است؛ اینجانب ضمن قدردانی از زحمات و اقدامات دادستان محترم در برخورد با هنجار شکنان درخواست داریم تا به این مساله نیز ورود جدی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم این ناهنجاری‌ها نهادینه شود نباید با این موضوع در آرامستان‌های شهرداری قزوین مانند طرح دستفروشان کنار خیابان که یک روز اجرا و برخورد می‌شود و روز دیگر طرح رها می‌شود برخورد کرد. 

این عضو شورای شهر قزوین همچنین خواستار پاسخگویی شهردار قزوین به این مسأله شد و گفت: نباید هنجار شکنی‌ها و مداحی‌های غیر متعارف در مراسمات تدفین در آرامستان های شهرداری قزوین تبدیل به یک بدعت ماندگار و غلط شود.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا