شهرستان ها

بی تدبیری شورا در مناسبت مذهبی/ پارلمان شهری نیازمند مدیریت است

گرگان- با گذشته ۴۰ روز از آغاز فعالیت دور ششم شورای شهر گرگان حواشی و تنش های پیش آمده در جلسات رسمی این نهاد مردمی موجب نگرانی شهروندان مرکز استان شده است.

خبرگزاری مهر– گروه استان ها: ۱۴ شهریور اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان فعالیت خود را آغاز کردند تا با انسجام و وحدت بتوانند توسعه شهر گرگان را به پیش ببرند.

پارلمان شورای شهر گرگان از همان ابتدا با حواشی مختلفی روبرو بود؛ حضور در یادمان شهدا و برگزاری انتخابات هیئت رئیسه با غیبت یک سوم از اعضا همگی بیانگر آن بود که شورای ششم شهر گرگان آبستن حوادث بسیاری است.

در ادامه با عزل شهردار گرگان، اعضای شورا «مجید سعیدی» را به عنوان سرپرست شهرداری گرگان انتخاب کردند اما در همان اوان انتخاب، زمزمه‌های تغییر سرپرست مدیریت در صحن علنی شنیده می شد.

از مجموعه شورا که ترکیبی از اعضای جوان و با سابقه بود انتظار می رفت که هماهنگی بیشتری داشته و به دور از حاشیه ها پیگیر مطالبات و نیازهای مردم و شهر باشند اما این امر اتفاق نیفتاد.

این همه ماجرا نبود و کشمکش شوراییان به جلسه دهم تسری یافت، در این جلسه بود که برخی از اعضای شورای شهر نسبت به توهین رئیس جلسه واکنش نشان داده و دعوای لفظی آغاز که با میانجی گری تعدادی از افراد حاضر در جلسه این امر مختومه شد.

در همین جلسه سید میثم حسینی، جوانترین عضو شورای شهر با الفاظ کوچه و بازاری، رئیس کمیسیون گردشگری شورا را مورد خطاب قرار داد و وی را تهدید کرد.

در پی این ماجرا و انتشار ویدئوهای این جلسه، طیف‌های مختلف شورا در صدد توجیه اتفاقات برآمدند و رئیس شورای در نشستی با خبرنگاران موضوع تنش در شورا به مخالفت برخی از اعضا با «طرح تحقیق و تفحص از یکی از سازمان‌های شهرداری گرگان» مرتبط دانست و هر گونه توهین به اعضای شورا را تکذیب کرد.

تنها چند روز از این ماجرا گذشته بود که حسینی با بیان سخنانی، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی را مورد عتاب قرار داد و آنها را خبرنگارنما قلمداد کرد.

این عضو شورای شهر پس از مواجهه با گلایه‌های خبرنگاران گلستانی حتی حاضر به عذرخواهی هم نشد.

شعرخوانی در شب شهادت

اما اوج هنرنمایی مدیریت شهری و شورای ششم در پانزدهمین جلسه رسمی این نهاد مردمی رقم خورد.

تعدادی از روحانیون و فعالان مذهبی مراسم شعرخوانی همراه با دست زدن در شب شهادت حضرت رقیه (س) را تقبیح کردند در این جلسه که به ریاست صفرعلی پایین محلی برگزار شد، حدود ۵۰ نفر از نمایندگان رشته های ورزشی در صحن شورا حاضر شدند. در این جلسه علاوه بر رعایت نشدن حرمت شورا، تمامی شیوه نامه های کرونایی هم زیر پا گذاشته شد.

آخرین حاشیه اعضای شورای ششم (البته تا پایان نگارش این مطلب) به دقایق انتهایی جلسه پانزدهم برمی گردد؛ جایی که در ماه صفر و شامگاه شهادت حضرت رقیه (س) یکی از هنرمندان گرگانی با اجازه رئیس شورای شهر، شعری آهنگین خواند که با دست زدن اعضای شورا همراه شد و حضار روز تغییر نام استرآباد به گرگان را اینچنین جشن گرفتند.

امری که بازخورد بسیار منفی به همراه داشت و تعدادی از روحانیون و فعالان مذهبی و اجتماعی گرگان این عمل را تقبیح کرده و خواستار عذرخواهی و جبران آن شدند.

سید محسن طاهری در نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: برنامه جشنی که امروز تحت عنوان روز گرگان در صحن علنی شورا برگزار شد، از چند جهت مایه‌ تعجب و تأثر مردم دارالمؤمنین گرگان شد.

بی تدبیری شورا در مناسبت مذهبی/ پارلمان شهری نیازمند مدیریت است

این استاد حوزه امام صادق (ع) گرگان افزود: نوع مراسم در شأن شورای اسلامی شهر نبود و مراسم جشن در ماه صفر و شب شهادت حضرت رقیه خاتون (س) موجب وهن شعائر مذهبی است.

وی بیان کرد: افتخار سرزمین گرگان، به تغییر نام آن توسط رضاخان ملعون نیست؛ افتخار گرگان‌زمین، به روزهایی مانند روز ورود امام حسن عسکری (ع) به این شهر و روز پنجم آذر است؛ امید است که جبران کنید.

عذرخواهی سخنگوی شورا

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: در جلسه روز شنبه شورای شهر گرگان مبحث بسکتبال مطرح بود و برخی از هیئت ها به صحن آمده و مشکلات و مطالبات خود را پیگیری کردند.

حجت مقسم افزود: آنها خواستار آن بودند که به همان اندازه که به بسکتبال توجه می‌شود به سایر رشته های ورزشی هم توجه شود.

وی ادامه داد: به دلیل طولانی شدن جلسه و چالشی که ایجاد شد بعد از پایان پیگیری‌ها فردی به رئیس شورا مراجعه کرده تا شعری در خصوص شهر گرگان بخواند.

مقسم با بیان اینکه چند تن از اعضای شورا مانند نصیرنیا، آقاملایی، کاظم نژاد و بنده در جلسه حضور نداشتیم و مشغول بدرقه مهمانان بودیم، گفت: رئیس شورا با این امر موافقت کرده ولی عمدی در کار نبوده است.

بی تدبیری شورا در مناسبت مذهبی/ پارلمان شهری نیازمند مدیریت است

وی بیان کرد: همه در این امر غفلت کرده و ماه صفر و شب شهادت نادیده گرفته شد و بنده بابت این غفلت سهوی از جامعه مذهبی و مردم گرگان عذرخواهی می کنم.

مقسم ادامه داد: در این دوره از شورا باید برنامه شهردار جدید را بازنگری کرده و عملاً وارد کار توسعه شهر گرگان شویم چون مردم دوست دارند نتیجه را مشاهده کنند.

یقیناً آنچه مسلم است حواشی پارلمان ششم در چند هفته مختلف از حواشی ادوار گذشته شورای شهر فراتر رفته و مردم نگران آن هستند که آیا منتخبان آنها در پارلمان شورا توان عمل به وعده های گفته شده را دارند یا خیر؟

اهالی گرگان انتظار داشتند منتخبان آنها در شورای شهر که با شعار خدمت جهادی، همگرایی، وحدت، خدمت‌رسانی حداکثری، ساماندهی معضلات شهری و فراهم کردن محیط زیست مطلوب، آراء مردم را تحصیل کردند در عمل به وعده های خود پایبند باشند و با پرهیز از حاشیه، چند دستگی و تفرقه خسران بیشتری برای شهر ایجاد نکنند.

شهری که با گذشت نیمی از سال تاکنون نتوانسته بودجه خود را محقق کند و بنا به شنیده ها از دوره زمانی خود هم عقب تر است.

در شرایط سخت اقتصادی و مشکلات حاد گرگان در حوزه ترافیک، کمبود فضای سبز، نبود پارکینگ طبقاتی، وضعیت نامناسب جمع آوری پسماند و زباله، وضعیت نابسامان معابر و حاشیه‌نشینی و صدها میلیارد پروژه نیمه‌تمام دیگر انتظار بر آن بود که اعضای شورای ششم با جدیت بیشتری به بررسی و واکاوی مشکلات پرداخته و با تصویب طرح‌ها و لوایحی در صدد حل این چالش‌ها باشند ولی بررسی دستاوردهای ۱۵ جلسه رسمی شورا بیانگر آن است که تعداد لوایح و طرح‌های بررسی شده به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا