شهرستان ها

تأمین ۳۷ میلیارد تومان اعتبار از محل مولدسازی در اردبیل

اردبیل-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: از محل مولدسازی و فروش اموال تاکنون ۳۷ میلیارد تومان منابع در استان اردبیل تحقق یافته است.

داود شایقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های خوب بودجه ۱۴۰۱ ردیف اعتباری از محل مولدسازی و فروش اموال است که تأمین منابع در این زمینه برای استان‌ها فرصت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را فراهم می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: امسال منابع پیش بینی شده برای استان اردبیل از این محل ۶۲۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که بخشی از این منابع تحقق یافته و امیدواریم تا پایان سال بیش از نیمی از این منابع از طریق فروش اموال مازاد دولتی تأمین شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: در استان اردبیل ظرفیت‌های خوبی در این حوزه وجود دارد که تمام دستگاه‌های اجرایی از آموزش و پرورش تا دانشگاه‌ها و دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی پای کار آمده اند تا با فروش اموال مازاد خود به تأمین منابع کمک کنند.

شایقی بیان کرد: براساس قانون مصوب مجلس منابع حاصل از مولدسازی به خود استان‌ها برگشت خورده و صرف تکمیل طرح‌های نیمه تمام و پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان می‌شود.

وی گفت: ما نیز در استان اردبیل در روزهای گذشته پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان را با رقم ۲۳ میلیارد تومان انجام دادیم تا برای ۲۴ دستگاه اجرایی این امر محقق شود.

وی از از جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات سال ۱۴۰۰ ارائه کرد تا پرونده اعتبارات ۱۴۰۰ به شکل کامل بسته شده و تلاش برای جذب اعتبارات سال ۱۴۰۱ آغاز شود.

شایقی اظهار کرد: مرحله اول ابلاغ اعتبارات ۱۴۰۱ در دو ماه گذشته انجام شده و در آذرماه شاهد آغاز مرحله دوم ابلاغ اعتبارات سال ۱۴۰۱ هستیم تا پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی به رغم پایان فصل کاری سرعت اجرایی بیشتری بگیرد.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست؛ تا در جذب ۸۵ درصد اعتبارات متمرکز وزارتخانه و سازمان‌ها تلاش بیشتری را انجام داده و قانع به جذب اعتبارات محدود استانی نباشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل همچنین با ارائه گزارشی از جذب مرحله اول اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور بیان کرد: در مرحله اول یک هزار و ۴۵ میلیارد تومان و اخیراً نیز مرحله دوم جذب این اعتبارات انجام شده تا ما بتوانیم در پروژه‌های پیشران و اساسی استان نظیر راه آهن، چهارخطه کردن راه‌ها، تکمیل سدها و پایاب آنها اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

شایقی افزود: اکثر پروژه‌های بزرگ استان از ردیف ملی بهره مند هستند و ما امسال برای پروژه تونل اسالم – خلخال در حال اخذ ماده ۲۳ هستیم تا از ردیف ملی بهره مند شوند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا