شهرستان ها

تائید صلاحیت ۷۹ درصد نامزدهای انتخابات مجلس در استان سمنان

سمنان- رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: ۷۹ درصد از داوطلبان حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان تائید صلاحیت شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ریواده ظهر شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی استانداری با اشاره به مشخص شدن نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس، تاکید کرد: ۷۹ درصد از داوطلبان حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان تائید صلاحیت شدند.

وی تعداد کل تأیید صلاحیت شده‌ها را ۱۹۸ نفر دانست و تاکید کرد: ۱۷۲ نفر معادل ۸۷ درصد مرد و ۲۶ نفر معادل ۱۳ درصد زن هستند همچنین مدرک تحصیلی ۱۱ نفر لیسانس، ۱۴۶ نفر کارشناسی ارشد، ۳۹ نفر دکتری و دو نفر حوزوی اعلام شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: در سمنان، مهدیشهر و سرخه ۶۰ نفر، در شاهرود و میامی ۴۹ نفر، در دامغان ۴۰ نفر و در گرمسار و آرادان ۴۹ نفر تائید صلاحیت شده و مابقی افراد هم می‌توانند اعتراض خود را نسبت به عدم احراز صلاحیت از روز بیست و یکم آبان تا بیست و چهارم آبان اعلام نمایند.

ریواده با بیان اینکه ۶۵ نفر از تائید صلاحیت شدگان بین ۳۰ الی ۴۰ سال هستند، ۷۰ نفر بین ۴۱ الی ۵۰ سال، ۴۲ نفر بین ۵۱ تا ۶۰ سال و ۲۱ نفر از ۶۰ سال به بالا سن دارند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا