شهرستان ها

تامین آب پایدار مهمترین مطالبه مردم شاهرود است

شاهرود- امام جمعه شاهرود تامین آب پایدار را مهمترین مطالبه مردم شهرستان دانست و گفت: از خبرنگاران و رسانه ها انتظار بیشتری درباره مطالبه گری تامین آب و اجرای فاضلاب در شاهرود می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی تالار بهمن ارشاد اسلامی شاهرود ضمن اشاره به مطالبه گری خبرنگاران و اصحاب رسانه، بیان کرد: یکی از مهمترین مطالبات مردم شاهرود تأمین آب پایدار است.

وی با بیان اینکه از خبرنگاران و رسانه‌ها انتظار بیشتری درباره مطالبه گری تأمین آب و اجرای فاضلاب در شاهرود می‌رود، ابراز کرد: رسانه‌ها باید مصالح مردم را در نظر گرفته و بدون تعصب مسائل را اطلاع رسانی برای مثال مقوله مهم آب، با توجه به این شرایط، نیازمند بمباران خبری است.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه افتخار ما این است که همه شهرهای کشورمان آب پایدار داشته باشند اما چطور می‌شود که مسئولان در دامغان سد خوبی را احداث کردند تا مشکل آب شرب این شهرستان تأمین شود یا در سمنان رودخانه، سد و اخیراً نیز انتقال آب خزر اما در شاهرود ۴۰ سال است که آب پایدار وجود ندارد، گفت: آیا حق مردم شاهرود نیست که حداقل مطالبات ایجاد یک سد در این شهرستان انجام می‌شد؟

امینی با گلایه از کسانی که با سیاسی کردن ماجرای سد کالپوش و کمک برخی رسانه‌ها به آن جریان سازی ها، سبب شدند تا سد کالپوش که اصلاً برای تأمین آب شرب شاهرود ایجاد شده بود، انتقال داده نشود، گفت: امروز جدی‌ترین مطالبه مردم شاهرود آب است لذا رسانه‌ها باید بر روی این موضوع کار کنند.

وی با بیان اینکه طرح فاضلاب شاهرود دیگر طرحی است که دو دهه نیمه‌کاره رها شده و نهایتاً ۲۰ درصد آن انجام پذیرفته است، تاکید کرد: از ۸۰۰ لیتر بر ثانیه آبی که در شهرستان مصرف می‌شود ۶۰۰ لیتر بر ثانیه قابل بازچرخانی است تا بتوانیم در صنعت، کشاورزی و آبیاری فضای سبز و… استفاده کنیم چرا این طرح اجرایی نمی‌شود؟

امام جمعه شاهرود به فرسودگی و هدر رفت ۲۵ الی ۳۰ درصد آب شهرستان به وسیله خط لوله انتقال آب فرسوده اشاره کرد و گفت: وقتی یک سوم آب هدر می‌رود باید بدانیم که راه را اشتباه رفته و برنامه‌ریزی نادرستی کرده‌ایم.

امینی با بیان اینکه آبفای شاهرود اعلام کرده که هر سال اندازه دو کیلومتر بودجه بهسازی خط انتقال دارد و این واقعاً عجیب است، بیان داشت: اگر جنگ آب که مسئولان آن را بیان می‌کنند وجود دارد آیا این آرایشی که به خود گرفته‌ایم آرایش زمان جنگ است؟

وی در دیگر بخش سخنان خود به انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها در به میدان آوردن مردم نقش اساسی و مهمی دارند از سوی دیگر انتقاد همواره وجود دارد اما باید با زبان و ادبیات درست و منصفانه باشد تا اثر شود. رسانه به عبارت دیگر باید افکار عمومی را تنویر کند تا مردم در ندانستن نمانند اما رعایت اخلاق رسانه بسیار اهمیت دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا