شهرستان ها

تحقیق و پژوهش در مدرسه سرلوحه کار معلمان باشد

سنندج_معاون پژوهش، برنامه ریزی وتوسعه منابع اداره کل آموزش وپرورش کردستان گفت: انگیزه داشتن برای تحقیق و پژوهش در مدرسه و کلاس درس باید سرلوحه کار معلمان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر مخدومی شامگاه سه شنبه در آئین اختتامیه اولین همایش آموزشی، پژوهشی و انگیزشی آموزش و پرورش استثنایی کردستان اظهار کرد: معلمان در راستای رسالت انبیا و پیامبران گام برمی‌دارند، و از تحسنات الهی در حق کسانی که در آموزش و پرورش خدمت می‌کنند حرکت در مسیر انبیای الهی است که همان مسیر هدایت، راهنمایی و ارشاد بندگان است.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری اولین همایش انگیزشی استان گفت: امیدواریم این گردهمایی چالش‌ها ودغدغه‌های آموزش و پرورش را برطرف و زمینه‌ای برای بسترسازی، ارائه راهکارهای مناسب، رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و معلمان را فراهم کند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: انگیزه داشتن برای تحقیق و پژوهش در مدرسه و کلاس درس باید سرلوحه کار معلمان باشد.

مخدومی ادامه داد: زمینه تعمیق و تحقیق اهداف آموزش و پرورش اقدام پژوهی و مبتنی بر تحقیق و پژوهش باشد تا بتوانیم بجای چگونه آموختن چگونه اندیشیدن را به دانش‌آموزان یاد بدهیم.

وی با اشاره به اینکه در نظام آموزشی تدریس جای خود را به نظام یاددهی یادگیری داده است، تصریح کرد: پیشرفت فنآوری و عصر ارتباطات باعث شده تا دیگر ابزارهای سنتی پاسخگویی بسیاری از نیازها نباشد.

مخدومی گفت: مطالعه سند تحول بنیادین بعنوان راهنما، نقشه راه و چشم اندازی که ما را بسوی آینده‌ای بهتر سوق می‌دهد باید جزو برنامه‌های اولویت دار قرار گیرد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع استان افزود: سیستم آموزشی باید با ارتقا سطح کیفی و کمی آموزش‌ها و پژوهش محوری از سیستم آموزشی حافظه پروری و کوتاه مدتی در مداس دوری کند.

وی با تأکید براینکه مدرسه محل تغییر سرنوست دانش‌آموزان است، یادآور شد سه کلمه قلم، کتاب و معلم می‌توانند جهان را تغییر دهند.

مخدومی در پایان گفت: امید است با همت و گام استوار معلمان بزرگوار بتوانیم آموزش و پرورشی مستقل، مبتنی بر ارزش‌های دینی، فضیلت‌های انسانی و پایبند به اصول اسلامی، آرمان‌خواه، پژوهشگر، مبتنی بر سند تحول بنیادین و در ماهیت اسلامی، در نگرش مردمی، در ساختار علمی و در عملکرد پاسخگو و در نتیجه بهره ور در استان داشته باشیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا